انرژی

ساخت شناور مقابله با آلودگی نفتی در ایران

اداره کل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی از ساخت جدیدترین شناور چند منظوره مقابله با آلودگی نفتی در دریا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، طبق اعلام این سازمان این شناور در کنار جمع آوری آلودگی‌های نفتی در دریا که توسط اسکیمرهای طراحی‌ شده در بدنه این شناور انجام می‌شود، قابلیت اطفاء حریق، جمع آوری و ذخیره سازی زباله‌ها و سایر مواد جامد شناور در آب را دارد.

این شناور همچنین قادر است مواد نفتی در آب‌های کم عمق را نیز جمع آوری کند و در کنار مجهز بودن به یک عرشه مخصوص برای تخلیه و بارگیری تجهیزات خاص دارای امکانات بیمارستانی، تجسس و نجات دریایی نیز خواهد بود.

همچنین بخوانید

طبق اعلام سازمان بنادر این شناور با استفاده از معیارهای کنوانسیون مقابله با آلودگی‌ها در دریا و سامانه ملی مقابله با آلودگی در دریا ساخته می‌شود. در حال حاضر شش تیم کاری در بخش‌های مختلف در حال تکمیل و راه‌اندازی آن هستند و پیش بینی می‌شود این شناور حداکثر تا نیمه آذرماه امسال به طور آزمایشی به آب انداخته شود.

جزییات فنی این شناور حاکی از آن است که با طولی ۵۵ متری با سیستم رانش فعال از سوی دو دستگاه موتور برقی و پمپ‌های آتش‌نشانی کار خود را پیگیری خواهد کرد. همچنین سازمان بنادر به دنبال آن است که این شناور با امکاناتی همچون رادار، اتوپایلوت و سایر تجهیزات ناوبری و مخابراتی کار خود را آغاز کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا