ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اطلاع از جدیدترین نرخ خدمات پستی با یک کلیک

یکی از جنبه‌های مفید استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی در سازمان‌های اداری و خدماتی کشور جنبه اطلاع‌رسانی آن است. به این صورت که با طراحی یک نرم‌افزار اطلاعاتی در سایت‌های دولتی جنبه‌های مختلف و ممکن ابهامات مراجعه‌کنندگان را در نظر گرفته و به آن پاسخ بدهند.

به گزارش آرمان اقتصادی، با طراحی نرم‌افزارهای اطلاعاتی در سازمان‌های دولتی و غیردولتی با در نظر گرفتن علل مختلف مراجعه شهروندان با ادارات می‌توان به همه پرسش‌های آنان پاسخ داد. مزیت این خدمت علاوه بر بی‌نیازی از حضور فیزیکی شهروندان در ادارات و صرفه جویی در هزینه‌های آمد و شد، می‌تواند موجب ایجاد شفافیت عملکردی ادارات و ازگان‌های دولتی نیز بشود.

در همین راستا شرکت ملی پست، امکان مشاهده نرخ خدمات پستی را از طریق سامانه‌ای الکترونیکی به نام سامانه محاسبه نرخ مرسولات پستی در بازه اینترنتیفراهم آورده است.

شهروندان می‌توانند با ورود به این سامانه نرخ استفاده از خدمات پستی مورد نظر خود را در اشکال مختلف پست پیشتاز، پست ویژه و سفارشی در انواع پاکتی، امانتی، بسته‌ای، کیسه‌ای و مطبوع و باتوجه به مسافت مقصد موردنظر خود محاسبه کنند.

سایت شرکت ملی پست در توضیح انواع سرویس‌های پستی خود، پست ویژه را خدمتی سریع که محل تحویل مرسوله، توسط مشتری تعیین و مراحل عملیاتی مربوط به آن بصورت خاص و ویژه در زمان ارائه خدمت در بازه‌های زمانی تعهد شده انجام می‌پذیرد عنوان کرده است.

همچنین در پست پیشتاز مرسولات در کوتاه ترین زمان ممکن جمع آوری و از سریع ترین راه‌های هوایی یا زمینی ارسال و در اسرع وقت توزیع می شود. در سرویس سفارشی نیز مرسولاتی که قبول آن از فرستنده و تحویل آن به گیرنده در قبال صدور و اخذ رسید صورت پذیرفته و امکان پیگیری سرنوشت مرسوله وجود دارد تعریف شده است.

در سامانه محاسبه نرخ خدمات پستی همچنین با تعیین اشکال مختلف مرسولات پستی وزن و قالب مرسولاتی که به صورت پاکت‌، مطبوعات و بسته ‌های ارسالی هستند نباید بیشتر از دو کیلوگرم باشد. همچنین در مورد مرسولات امانتی و کیسه‌ای اینگونه مرسولات نباید بیشتر از ۳۰ کیلوگرم وزن داشته باشند.

سامانه محاسبه‌گر نرخ خدمات پستی چند سالی است که در راستای طرح تحقق دولت الکترونیک در کشور ارائه شده است. این سامانه به صورت دوره‌ای نرخ‌های جدید مصوب شده برای خدمات پستی را در نظر گرفته و محاسبه ‌می‌کند. از اهداف اجرای این طرح تسهیل خدمت‌رسانی به مردم و شفافیت عملکردی عنوان شده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا