ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

یک شرکت اینترنتی شبکه تلفن همراه راه‌اندازی کرد

گروه شرکت‌های شاتل با راه اندازی تجاری خدمات موبایلی و ثابت خود عملا وارد رقابت در عرصه این خدمات در کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدحسین شانه‌ساززاده  – رئیس هیئت مدیره گروه شرکتهای شاتل –  امروز در مراسم راه‌اندازی تجاری- آزمایشی خدمات تلفن همراه اظهار کرد: شاتل موبایل در همه استانها و بیش از ۴۰۰ شهر کشور در حال ارائه خدمات است که تا نسل ۴.۵ اینترنت را نیز پشتیبانی می کند.

وی افزود: این شرکت، خدمات ارتباطی همگرای ثابت و سیار بر پایه اینترنت را به صورت یکپارچه به عنوان نسل جدید اپراتورهای تلفن همراه کشور به مشترکین خود ارائه می‌کند.

همچنین بخوانید

شانه‌ساززاده درخصوص وضعیت حضور این شرکت در بازار کشور گفت: ارایه سرویس‌های اینترنت پرسرعت ADSL۲+ و VDSL۲، VoIP، تهیه و نصب تجهیزات شبکه‌های دسترسی و تجمیع، پهنای باند، تلفن ثابت، خدمات نقطه به نقطه، میزبانی سرور، راهکارهای امنیتی اینترنت، خدمات ویژه محتوا و خدمات تکمیلی مانند نماوا از مهمترین خدمات به شمار می‌روند.

او از مهمترین پروژه‌های این شرکت در آینده خبر داد و گفت: خدمات شاتل از طریق سیستم FTTC و روی کابل‌های مسی تا حجم ۶۰۰ مگابایت داده منتقل می شود.

به گفته او گروه شرکت‌های شاتل دهم آبان ۱۳۹۴ به منظور ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت مستقل از فناوری، پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت موسوم به FCP را که پروانه جامعی در حوزه خدمات ارتباطی ثابت است را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کرد.

شانه‌ساززاده، یکی از مهمترین پروژه‌های شاتل در حوزه FCP را پروژه FTTC به عنوان مهمترین پروژه حوزه پهنای باند ثابت عنوان کرد و اتصال به کافوهای مخابرات مطابق پروانه طرفین را چالش اصلی این پروژه شاتل دانست.

او یکی دیگر از مهمترین پروژه‌های FCP شاتل را ارایه خدمات تلفن ثابت ذکر کرد و گفت: بر بستر این سرویس، ارایه خدمات با هزینه کمتر از شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن همراه، با کیفیت صدای HD، قابلیت جابجایی و با قابلیت استفاده از دفترچه تلفن با امکان ارایه خدمات ویژه برای سازمان‌ها ممکن شده است.

وی با اشاره اینکه چگونه این شرکت با وجود رقبای بسیار قدرتمند و قدیمی در حوزه خدمات تلفنی قادر به رقابت در این بازار خواهد بود اظهار کرد: به دنبال ارائه سرویس های صوتی و ویدئویی از طریق موبایلی هستیم تا بتوانیم تجربه متفاوتی از خدمات موبایلی را برای مشترکان خود به ارمغان بیاوریم.

شانه‌ساززاده با بیان اینکه ترکیب خدمات شاتل باعث می شود قیمت تمام شده خدمات این شرکت بسیار کم شود اظهار کرد: خدمات سرویس شاتل در یک پیج واحد ارائه می‌شود که مشتریان تنها یک بار بابت آن هزینه می‌کنند و بعد از آن دیگر هزینه ای پرداخت نمی کند.

او در پایان تاکید کرد: ما می‌خواهیم خدمات ارتباطی ثابت و سیار بر پایه اینترنت را به بازار هدف‌مان ارایه و آنها را یکپارچه‌سازی کنیم و از طریق آمیختن آنها با تجربه‌هایی از دنیای واقعی برای مشتریان‌مان ارزش خلق کنیم و تجربه متمایزی از خدمات ارتباطی و نه صرفاخدمات و محصولات مخابراتی و ارتباطی بفروشیم.

سیم‌کارت‌های شاتل موبایل با پیش‌شماره ۰۹۹۸ و کد یک

بنا براعلام سیم‌کارت‌های اپراتور نسل جدید تلفن همراه  شاتل با نام تجاری”شاتل موبایل” و با ارایه خدمات مکالمه، پیامک، اینترنت همراه مبتنی بر ۳G و ۴G و مکمل، با پیش‌شماره ۰۹۹۸ و کد یک، از امروز وارد بازار تلفن همراه کشور شد.

آرش کریم‌بیگی – مدیرعامل شاتل موبایل – هم در این مراسم با اعلام عرضه سیم‌کارت‌های اپراتور نسل جدید تلفن همراه “شاتل موبایل” با پیش‌شماره ۰۹۹۸ و کد یک، گفت: شبکه تلفن همراه شاتل موبایل مبتنی بر نسل‌های ۳، ۳.۷۵، ۴ و ۴.۵ تلفن همراه بوده و اینترنت نسل دوم (۲G) در این شبکه ارایه نمی شود.

او افزود: براساس نیازسنجی انجام گرفته از بازار هدف، به این نتیجه رسیدیم تا خدمات خود را با دسترسی به اینترنت پرسرعت تلفن همراه بدون محدودیت در سرعت و فناوری روی شبکه موبایل نسل‌های ۳، ۳.۷۵، ۴ و۴.۵ ارایه کنیم و به زودی امکان استفاده از خدمات شبکه TD-LTE روی فرکانس کاربردی ۲۶۰۰ مگاهرتز برای کاربران شاتل موبایل فراهم می‌شود.

او، محصولات این شرکت را سیم‌کارت‌های ۳G/۴G پس‌پرداخت، پیش‌پرداخت و توریست عنوان کرد و گفت: خدمات موردنیاز مشترکان شاتل موبایل به صورت دوگانه یا همان هیبرید هم ارایه خواهد شد به‌طوری‌که مشترکین شرکت، برای اولین بار در ایران می‌توانند بخشی از خدمات را به صورت پیش‌پرداخت و بخشی را به صورت پس‌پرداخت دریافت کنند. همچنین سیم‌کارت توریست نیز به عنوان یک محصول جدید از سوی شاتل موبایل وارد بازار خواهد شد.

تعرفه مکالمه

کریم‌بیگی بدرباره تعرفه و نرخ مکالمه پیش‌پرداخت سیم‌کارتهای این شرکت، گفت: در صورت مصرف خارج از بسته، هزینه هر دقیقه مکالمه درون شبکه ۵۵۵ ریال، هر دقیقه مکالمه خارج شبکه ۸۸۸ ریال، ارسال پیامک با نوشتار انگلیسی ۲۲۲ ریال، پیامک با نوشتار فارسی ۱۱۱ ریال، ارسال پیامک به خارج از کشور ۱۵۰۰ ریال و استفاده از اینترنت همراه ۳G/۳.۷۵G/۴G/۴.۵G به صورت مصرف آزاد و خارج از بسته بین ۰.۰۷۵ تا ۰.۶ ریال تعیین شده است. ضمن اینکه ۲۲ بسته افزایشی اینترنت همراه با قابلیت تمدید خودکار و انتقال مانده ترافیک به دوره بعد به همراه دقایق رایگان مکالمه و دسترسی به خدمات سینمایی نماوا در اختیار مشترکین قرار گرفته است.

او افزود: همچنین براساس بسته‌های مختلفی که پیشبینی شده، مشترکان براساس نیاز خود و براساس پرداخت ماهانه از ۱۸ هزار تومان تا ۴۰ هزار تومان مبلغ ثابت می‌توانند باتوجه به نیاز خود، از خدمات

اپراتورهای مجازی (Mobile Virtual Network Operator) که قرار است با استفاده از ظرفیت‌های مازاد اپراتورهای صاحب شبکه یعنی همان اپراتورهای اصلی تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل و رایتل) بدون داشتن شبکه زیرساخت، خدماتی را به کاربران بازارهای خاص عرضه کنند، چندی پیش از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات مجوز فعالیت گرفتند.

در خصوص اینکه اپراتور مجازی چیست و چه کارکردی دارد اینگونه اعلام شده بود: سرویس‌های اپراتور چهارم که به عنوان اپراتور مجازی در کشور فعالیت خواهند کرد همان سرویس‌های مشابه اپراتورهای موجود را ارائه می‌دهند و عمده تفاوتی که خواهند داشت این است که شبکه دسترسی یا همان طیف رادیویی را ندارند.

ادامه دارد…

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا