ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

فعالیت تولیدکنندگان قراردادی اپل و تسلا در چین متوقف شد

چندین تامین کننده شرکت‌های اپل و تسلا در چین در راستای اجرای سیاست‌های وضع شده برای محدودیت مصرف انرژی، تولید بعضی از کارخانه‌های خود را به مدت چندین روز متوقف کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با این حال دو تراشه ساز بزرگ تایوانی اعلام کردند فعالیت کارخانه‌هایشان در چین به شکل معمول جریان دارد. شرکت‌های تراشه سازی UMC و TSMC به رویترز گفتند: فعالیت کارخانه‌هایشان در چین وقفه پیدا نکرده است.

همچنین بخوانید

این تحولات در پی محدود شدن تامین زغال سنگ در چین و استانداردهای آلایندگی سخت گیرانه که باعث رشد منفی صنعت سنگین در مناطق متعدد و کندی رشد اقتصادی چین شده است، روی می دهد.

شرکت یونی مایکرون تکنولوژی روز یکشنبه اعلام کرد سه زیرمجموعه این شرکت در چین تولید را از نیمه ۲۶ سپتامبر تا نیمه ۳۰ سپتامبر برای عمل به سیاست محدودیت مصرف برق اعلام شده از س. ی دولتهای محلی متوقف کردند.

این شرکت سازنده برد مدار چاپی اعلام کرد انتظار ندارد این وضعیت تاثیر قابل توجهی داشته باشد زیرا کارخانه‌های دیگر تولید از دست رفته را جبران می کنند.

شرکت اسون پرسیژن که زیرمجموعه فاکسکان است، در بیانیه‌ای اعلام کرد تولیدش را از یکشنبه تا جمعه در تاسیساتش در شهر کانشان متوقف کرده است.

شرکت کانکرفت هولدینگ که تولیدکننده قطعات اسپیکر برای آیفون اپل است و کارخانه‌های تولیدی در شهر سوژو دارد، اعلام کرد تولیدش را به مدت پنج روز تاظهر روز پنج شنبه متوقف کرده و از انبار برای تامین تقاضا استفاده می کند.

دو منبع آگاه به رویترز گفتند محدودیت مصرف برق و توقف تولید تاثیر بسیاری کوچکی بر تاسیسات شرکت فاکسکان در کانشان گذاشته است. فاکسکان در بخش کوچکی از ظرفیت تولید خود در این شهر تغییراتی داده که شامل تولید رایانه‌های نوت بوک غیراپل بوده است. فعالیت هاب‌های تولید بزرگ دیگر این شرکت در چین مشکلی پیدا نکرده است.

بر اساس گزارش رویترز، گفته می شود این شرکت شیفتهای بعضی از کارکنانش در کانشان را از اواخر سپتامبر به اوایل اکتبر تغییر داده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا