امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

بی‌عدالتی در توزیع نهاده‌ها تولیدکننده واقعی را عذاب می‌دهد

زرندیه- نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود رانت و بی‌عدالتی در توزیع نهاده‌های دامی و کشاورزی تولیدکننده واقعی را عذاب می‌دهد باید نظارت جدی در این زمینه صورت گیرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت الاسلام محمد سبزی ظهر پنجشنبه در جریان بازدید وزیر جهاد کشاورزی از عشایر زرندیه، در جمع روستاییان و عشایر روستای قشلاقی لقو گفت: توجه به محرومین امسال برای اولین بار در مجلس مورد پیگیری قرار گرفت. در همین راستا بودجه‌ای برای محرومیت زدایی اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه خدمات زیادی به روستاییان ارائه شده است ولی کافی نیست، افزود: مشکلات کسانی که در خط تولید هستند بسیار است‌. عشایر هم جز این افراد هستند با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند و باید رفع شود بر همین اساس از مسؤلین انتظار می‌رود به صورت شبانه روزی کار کنند و در خدمت مردم باشند. قطعاً اگر مسؤلین جهادی کار کنند مردم قدردان آنها خواهند بود.

نماینده مردم‌ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عشایر با وجود مشکلاتی که در تأمین نهاده‌های دامی دارند با عشق به کار خود ادامه می‌دهند و توقع چندانی هم ندارند، برای رفع مشکلات عشایر تلاش و همت جهادی مسؤلین و مردم نیاز است‌.

سبزی گفت: یکی از مشکلات اساسی کشاورزان ساوه و زرندیه اختلاف با منابع طبیعی است که باید هر چه سریع‌تر حل و تکلیف کشاورزان معلوم شود تا بتوانند برای زمین‌هایشان سند بگیرند، امیدواریم با اجرایی شدن طرح‌های کشاورزی موجود شاهد مرتفع شدن مشکلات و موانع در مسیر تولید باشیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ارتباط با مشکلات نهاده‌های دامی و کشاورزی، کمبود یک قسمت قضیه است و بی عدالتی در توزیع نهاده‌ها مشکل دیگری است، برخی افراد نهاده را در بازار آزاد می‌فروشند این در حالی است که به دست تولیدکننده واقعی نمی‌رسد باید نظارت به صورت جدی صورت گیرد تا رانت در این زمینه برداشته شود.

سبزی در خصوص بحث آب کشاورزی هم گفت: ما در مامونیه دشت ممنوعه داریم. در این منطقه چاه‌هایی حفر شده است، مسئله اینجاست که بعضی چاه‌ها ۳۰۰ خانوار را پوشش می‌دهند ولی برخی شرکت‌های خصوصی به تنهایی چندین چاه دارند و اگر بحث تعدیل چاه‌ها مطرح باشد نباید برای هر دو گروه یک نسخه پیچیده شود بخاطر اینکه خانواده‌ها متضرر می‌شوند بلکه توزیع باید به صورت عادلانه انجام شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس تصریح کرد: تا زمانی که جهاد کشاورزی به سمت مکانیزاسیون سیستم‌های آبیاری حرکت نکند این تعدیل چاه‌ها نباید صورت بگیرد چرا که مکانیزاسیون سیستم‌های آبیاری مصرف آب را بهینه می‌کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا