امور زیربناییراه و ساختمان

مشکلات ارزی باعث عقب ماندگی پرورش ماهی شد

رییس سازمان شیلات کشور گفت: در حوزه صید و صیادی باید بیش‌ از ششصد هزار تن تولید می‌کردیم اما توانستیم بیش صد و هشت هزار تن مازاد تولید داشته‌ایم.


همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، نبی ‌الله خون میرزایی در مراسم روز جهانی دریانوردی با بیان اینکه در بخش صیادی جهان دارای رتبه بیست و ششم را کسب کرده ایم اظهار داشت: رتبه دوم از نظر ناوگان دریایی و صیادی را کسب کرده ایم و حائز رتبه اول در بخش ناوگان صیادی هستیم.

وی ادامه داد: ۱۴۷ هزار نفر صیاد در این بخش به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

 خون میرزایی افزود: سال گذشته مکلف بودیم تا یک میلیون و سیصد و هفتاد و سه هزار بوده که از این میزان ما توانست یک میلیون و دویست و هفتاد هزار تن را محقق کنیم.

رییس سازمان شیلات کشور با اشاره به عقب ماندگی در بحث پرورش ماهی اظهار داشت: در این زمینه بخشی از حوزه‌ها مربوط به پرورش ماهی در قفس بود که متاسفانه در این بخش جا مانده‌ایم. دلیل جا ماندن ما در این بخش هم این بود که از تکنولوژی‌های اروپایی و نروژ استفاده می‌کنیم و به دلیل مشکلات ارزی که در این حوزه  ایجاد شد نتوانسیم به اهداف مورد نظر در این بخش دست پیدا کنیم.

 معاون وزیر کشاورزی با تاکید بر اینکه در حوزه صید و صیادی باید بیش‌ از ششصد هزار تن تولید می‌کردیم اما توانستیم بیش صد و هشت هزار تن مازاد تولید داشته ایم، گفت: برنامه امسال ما مطابق هدف‌گذاری‌های صورت‌ گرفته یک میلیون و پانصد و یازده هزار تن بوده که با هماهنگی در بخش‌های مختلف امیدواریم به اهداف مورد نظر برسیم.

 خون میرزایی ادامه داد: در مذاکرات طبق برنامه دولت سیزدهم یک میلیون و ۳۷۳ هزار تن باید تولید می‌کردیم و تلاش ما آن است که به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال ۱۴۰۴ برسانیم.

وی تاکید کرد: در پروش ماهی در قفس به خودکفایی رسیده‌ایم.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا