ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

حضور محققان ۵ کشور دنیا در یک سمینار ملی درباره کاربرد آمار فضایی در مخاطرات

چهارمین سمینار آمار فضایی به میزبانی پژوهشگاه زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله امروز آغاز به کار کرد و علی‌رغم برگزاری به‌صورت ملی، ۵ سخنران خارجی در آن حضور دارند.

به گزارش آرمان اقتصادی، دکتر مرتضی بسطامی، دبیر چهارمین سمینار آمار فضایی و کاربردهای آن در آیین افتتاحیه این سمینار، برنامه ریزی برای برگزاری این سمینار را از آذرماه سال گذشته دانست و گفت: برای این منظور نامه‌ای به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی سراسر کشور ارسال کردیم و از آنها درخواست کردیم آمادگی خود را برای مشارکت در برگزاری این سمینار اعلام کنند.

همچنین بخوانید

وی اظهار کرد: ۱۷ مرکز و دانشگاه آمادگی خود را اعلام کردند.

بسطامی، محورهای این سمینار را بررسی کاربردهای آمار فضایی در بخش‌های مختلف دانست و اظهار کرد: بر این اساس کاربرد آمار فضا در علوم مهندسی زلزله، زمین آمار، کاربرد آمار فضایی در معدن، علوم فضایی، کاربرد علوم آمار فضایی در علوم جوی، محیط زیست، پایش منابع آبی، حوادث و سوانح طبیعی و انسان ساز و مدیریت ریسک، برنامه‌ریزی شهری و زیر ساخت‌ها و حمل و نقل شهری، بهداشت و علوم پزشکی، نفت و گاز و اقتصاد و بیمه از جمله محورهای این سمینار به شمار می‌رود.

دبیر چهارمین سمینار آمار فضایی و کاربردهای آن با بیان اینکه در این رویداد ۶۰ مقاله ارسال شده است، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۵۱ مقاله پذیرفته شد که ۳۶ مقاله به صورت شفاهی در طی دو روز برگزاری این سمینار (۵ و ۶ آبان) ارائه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: علی‌رغم آنکه این سمینار ملی بوده، ولی شاهد مشارکت محققانی از خارج از کشور بودیم، به گونه‌ای که پنج سخنران کلیدی این سمینار از ۵ کشور امریکا، استرالیا، انگلیس، اسپانیا و کانادا هستند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا