صنعت، معدن، تجارت

اشتغال ۶۰۰۰ اردبیلی در بخش صنعت تا پایان سال

اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تا پایان امسال با ایجاد ظرفیت در بخش صنایع فرصت اشتغال ۶ هزار نفر از جمعیت بیکار استان اردبیل فراهم می‌آید.

همچنین بخوانید

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با بهره‌برداری از ۱۶ واحد صنعتی تا پایان سال، اشتغال ۶ هزار نفر در بخش صنعت فراهم شده تا تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و بیکاران استان به چرخه اشتغال وارد شوند.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ واحد تولیدی در استان شرایط مناسب برای دریافت تسهیلات را دارند، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات برای این واحدها به عنوان تسهیلات سرمایه در گردش و ایجادی زمینه رونق و پشتیبانی تولید و اشتغالزایی را مهیا کرده و به نوعی بیش از هر زمان دیگر می‌توانیم به تقویت تولید با کیفیت و اشتغال با ثبات دست بزنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در نیمه اول امسال نیز زمینه اشتغال سه هزار و ۵۰۰ نفر در بخش صنعتی فراهم آمده که با در نظر گرفتن پوشش بیمه‌ای این افراد اشتغال آنها در سامانه به ثبت رسیده است.

صادقی ظرفیت اشتغالزایی در بخش صنعت را چندین برابر حوزه کشاورزی و حتی خدمات توصیف کرد و افزود: عمده واحدهای تولیدی استان حتی با افزایش ظرفیت تولید سعی کردند تا زمینه تحول اقتصادی را در استان و تحقق شعار سال را فراهم کنند که به نظر می‌رسد این ظرفیت عظیم در حال گسترش است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل عمده صنایع در حال تکمیل را با دامنه اشتغال فراوان مربوط به صنایع تبدیلی و تکمیلی، صنعت پتروشیمی و محصولات متنوع آن اعلام کرد و ادامه داد: در استان اردبیل با استقرار صنایع نو سعی شده تا کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بتوانند بخش عظیمی از فرصت شغلی را با نگاه دانش‌بنیان فراهم و مهیا کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا