امور زیربناییتعاون و اشتغال

لزوم توجه دولت به بخش تعاون/ نیروی انسانی نیازمند توانمندسازی است

گرگان – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خواستار توجه ویژه دولت به بخش تعاون شد و گفت: نیروی انسانی کشور نیازمند توانمندسازی است.

به گزارش آرمان اقتصادی، سعید مازندرانی صبح سه شنبه در دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر گلستان اظهار کرد: تعاون یکی از بخش های مهم اقتصادی است که ظرفیت بالایی در اشتغال، تولید و ارزش افزوده دارد.

وی با تاکید بر اینکه بخش تعاون بابد بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرد، افزود: اگر تعاون را یکی از سه بخش مهم اقتصادی کشور بدانیم،  تعاونی ها تنها بخشی است که اختلاط بخش دولتی و خصوصی در ان اتفاق می افتد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: متاسفانه با تلاش های انجام شده هنوز نتوانسته ایم سهم تعاون را در تولید ملی و جی تی پی محقق کنیم.

وی اضافه کرد: شاید دلیل این امر را باید در عدم توجه کافی دولت به بخش تعاون دید چرا که موضوعات حمایتی و انگیزشی که در اصل ۴۴ دیده شده است در عمل اتفاق نمی افتد.

مازندرانی خاطرنشان کرد: بخشی از موفق نبودن و عدم تحقق اهداف در این حوزه را هم باید در خود تعاونی ها جستجو کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید تقدم منافع گروهی بر فردی را بیش از پیش یاد بگیریم، تصریح کرد: در سال گذشته آموزش های تخصصی و مدیریتی را برای تعاونی های استان گلستان برگزار کردیم و ۴۹ هزار نفر ساعت دوره آموزشی انجام دادیم.

مازندرانی با تاکید بر اینکه باید در توانمندسازی نیروها بیشتر تلاش شود، بیان کرد: بخشی از معضلات تعاونی های استان به مدیریت آن ها باز می گردد.

وی خطاب به اعضای تعاونی ها گفت: اعضای تعاونی ها باید در انتخابات و مجامع حضور فعال تری داشته باشند.

وی از صادرات ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلاری بخش تعاون گلستان در سال گذشته خبر داد و افزود: بخشی از صادرات بخش تعاونی محاسبه و ثبت نمی شود که دلیل آن عدم داشتن بانک اطلاعاتی در این حوزه و صادرات چمدانی است و ما اطلاعات دقیق از آن نداریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و ۶۰۰ تعاونی در گلستان فعال است، ادامه داد: تقویت تعاونی های دانش بنیان و تعاون روستا در گلستان در دستور کار قرار دارد و تاکنون تعداد قابل توجهی از تعاونی روستایی را با همکاری دهیاری ها فعال کرده ایم و این تعاونی ها در حوزه آسفالت، خدمات عمومی و تولیدی فعالیت های چشمگیری داشته اند.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا