انرژی

هشدار نماینده شادگان درباره نبود برنامه مدون برای حل مشکل کمبود آب

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود شدید آب کشاورزی و شرب در این منطقه گفت: نبود برنامه مدون و درست در استفاده از آب موجب شده است که کشاورزی ما روز به روز کمتر شود و نخلستان های عظیم شادگان هر ساله بر اثر بی آبی به تعداد زیادی خشک شوند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، مجید ناصری نژاد در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خداوند سبحان را شاکریم که قوای سه گانه نظام جمهوری اسلامی را نیروهای ارزشی، انقلابی و ولایی تشکیل داده‌اند. این فرصت فرصتی استثنایی و حاصل رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و بصیرت ملت شریف ایران است. این فرصت را باید غنیمت بشماریم و با هم افزایی، اتحاد و کمک به یکدیگر به دور از هرگونه اختلاف و دودستگی خالصانه در رفع مشکلات مردم بکوشیم.

وی با اشاره به اینکه فشار سنگین اقتصادی، گرانی روز افزون، بیکاری و فقر ناشی از آن و سایر مشکلات دیگر همگی نیاز به تلاش شبانه روزی و بسیج همه استعدادها و امکانات دارد، تا بتوانیم باری از دوش مردم برداریم، گفت: بدون شک هیچ کدام از قوای سه گانه نمی تواند به تنهایی از پس رفع مشکلات برآید، بنابراین باید در کنار هم باشیم و از هر گونه اختلاف و دودستگی بپرهیزیم و با اطاعت از فرامین مشفقانه مقام عظمای ولایت در جنگ اقتصادی با دشمن پیروز شویم.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید همه مراقب باشیم در دام دشمنان و منافقین نیفتیم و دچار اختلاف، تنازع و تشتت نشویم چرا که دشمن برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین ما نقشه ها دارد.

ناصری نژاد با اشاره به اینکه بیان مشکلات و کاستی ها از طرف نمایندگان دلیل بر این نیست که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم کاری نکرده است، گفت: الحمدلله این نظام مبارک از بدو تشکیل آن اهمیت ویژه ای برای خدمت رسانی به مردم و پیشرفت کشور قائل شده و علیرغم شرایط سخت و توطئه های پیچیده و خطرناک دشمنان خدمات شایان و ارزنده ای به ثمر رسانده است. از برکات این نظام است که نمایندگان مردم آزادانه مشکلات آنها را بیان نمایند و از مسئولین مصرانه بخواهند که در ادای وظایف محوله کوتاهی نکنند.

وی تاکید کرد: بیان مشکلات و کاستی ها به این معنا نیست که خدای نکرده مردم خسته شده اند و مایوس گردیده و از همراهی با نظام و رهبری باز می مانند. دشمن باید آرزوی جدایی بین مردم و ارزش های گرانبهای نظام اسلامی را به گور ببرد. ملت ما علیرغم همه سختی ها و ناملایمات پای نظام و انقلاب ایستاده اند و به پیشرفت و قدرت کشور خود می بالند.

وی یادآور شد: اقدام اخیر جان بر کفان سپاه در مقابله با دزدان دریایی آمریکایی دل ملت ما را شاد کرد و بر سرافرازی و غرور این ملت افزود.

نماینده مردم شادگان در رابطه با حوزه انتخابیه گفت: شهرستان شادگان یکی از نقاط کشور است که علیرغم خدمات شایان و ارزنده نظام جمهوری اسلامی در آن هنوز از مشکلات بسیاری رنج می برد و نیاز به توجه ویژه مسئولین محترم دارد.

ناصری نژاد گفت: یکی از مشکلات جدی این شهرستان بیکاری و فقر فزاینده ناشی از آن می باشد. متاسفانه زیرساخت های ایجاد اشتغال در این شهرستان بسیار محدود است و نمی تواند جوابگوی خیل فزاینده جوانان بیکار باشد. شرکت های اطراف این شهرستان مثل فولاد، نفت و نیشکر کمترین توجه و کمترین استفاده از جوانان شادگانی را دارند و علیرغم استعداد و تحصیلات عالیه این جوانان در بکارگیری آنها بهانه جویی و تعلل می کنند.

وی مشکل حاد بعدی شهرستان شادگان را کمبود شدید آب کشاورزی و شرب عنوان کرد و گفت: نبود برنامه مدون و درست در استفاده از آب موجب شده است که کشاورزی ما روز به روز کمتر شود و نخلستان های عظیم شادگان هر ساله بر اثر بی آبی به تعداد زیادی خشک شوند. آمار رسمی سال گذشته که از واقعیت نیز کمتر است حاکی از خشک شدن و از بین رفتن هزار نفر نخل است که واقعا جای بسی تأسف و حسرت دارد که شاهد باشیم این ثروت ملی سال به سال به تحلیل رود و مردم ما که به نخل علاقه وافری دارند شاهد این باشند که بر اثر بی تدبیری و ضعف مدیریت، نخلستان ها از بین بروند.

نماینده مردم شادگان در ادامه تاکید کرد: اگر آب خوب مدیریت و تأمین شود شهرستان شادگان می تواند قطب کشاورزی باشد و موجب ایجاد اشتغال برای خود و دیگران شود.

ناصری نژاد با اشاره به موقعیت کم نظیر تالاب بین المللی شادگان گفت: این تالاب در اثر کمبود شدید ورودی آب رو به خشکی گذاشته و اگر این وضع ادامه یابد در سال های آینده دیگر اثری از این تالاب نخواهد بود.

وی افزود: همچنین کمبود منابع شهرداری ها و دهیاری ها از دیگر مشکلات است که موجب شده زیرساخت های شهری آسیب جدی دیده و وضعیت نامطلوب آسفالت، فضای سبز، پارک ها و خدمات دیگر شهری موجب رنجش خاطر مردم شده است که امیدوارم مسئولان برای این موضوعات و حل مشکلات مردم سریعا اقدام نمایند.

نماینده مردم شادگان در پایان گفت: آیت الله رئیسی در اولین سفر استانی در دوران ریاست جمهوری به خوزستان آمده و از مشکلات آن آگاه شدند اما هنوز نتیجه ای حاصل نشده و حتی مصوبه های این سفر مشخص نشده است، لذا خواهشمندیم فراموش نکنید که خوزستان دین خود را به انقلاب و اسلام ادا کرده، خط مقدم دفاع مقدس و خطه خون ‌رنگ میهنمان ایران است و خوزستان مهد نفت و ثروت کشور است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا