انرژی

هشدار نجفی به وزیر نیرو در مورد خشک شدن تالاب های بندر انزلی و لاگون

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نسبت به خشک شدن تلاب بین المللی انزلی و تالاب لاگون در بندر کیاشهر به دلیل ورود فاضلاب هشدار داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ابراهیم نجفی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن قدردارنی از سپاه پاسداران برای توقیف نفت کش حامل نفت ایران گفت: اولین درخواست من از وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه بودجه برای در نظر گرفته شدن اهم مشکلات و خواسته های بخش کشاورزی گیلان در بودجه ۱۴۰۱ است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس یازدهم ادامه داد: برقراری خط ویژه اعتباری جهت پرداخت تسهیلات کم بهره ۶ درصد برای نوسازی، تجهیز و اصلاح ساختار کارخانه‌های شالیکوبی استان گیلان، اختصاص بخشی از در آمد حاصل از تعرفه واردات برنج به استان‌های شمالی برای انجام طرح‌های زیر بنایی و تامین ماشین آلات و توسعه و اصلاح واحد تبدیلی و فناوری‌های مرتبط مورادی از این دست است.

وی از استمهال بدهی کشاورزان خسارت دیده ناشی از حوادث خبر داد و گفت: عدم رعایت حقابه پایاب سد سفید رود به دلیل احداث سدهای متعدد در بالا دست سد سفید رود، عدم بیمه پذیری محصولات مربوط به گلخانه، گل‌های زینتی، نهالستان و گیاهان دارویی، تأمین اعتبار مورد نیاز جهت پرداخت حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور جامعه صیادان استان گیلان، تامین اعتبار لازم جهت ترمیم، نوسازی و تجهیز مراکز سه گانه بازسازی ذخایر استان گیلان، افزایش تعرفه واردات نخ ابریشم از ۲۶ درصد به ۴۰ درصد به منظور حمایت از تولید داخلی کشور حداقل برای ۵ سال و البته اختصاص درآمد حاصل از عواید واردات ابریشم به کشور برای کمک به توسعه صنعت نوغان داری کشور از مطالبات اینجانب از وزیر جهاد کشاورزی است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خطاب به وزیر نیرو گفت: در ایام رای اعتماد وزرا به شما توسط مجمع نمایندگان استان گیلان اعلام کردیم که استان گیلان فرسوده‌ترین شبکه برق را دارد و کمترین بهره مندی از کابل‌های خود نگه دار از سرانه کشور پایین‌تر و برابر ۲۸ درصد است. استان گیلان به دلیل مهاجرت اقصی نقاط کشور به دلیل کمبود منابع آبی در سال‌های اخیر با بحران تامین خدمات زیر بنایی مواجه خواهد شد. علی‌رغم مکاتبات متعدد، وزارت نیرو و جنابعالی پاسخگو نیستید.

نجفی در تذکر دیگری خطاب به وزیر نیرو نسبت به خشک شدن تالاب بندر انزلی هشدار داد و گفت: استان گیلان دارای ۱۱ تصفیه خانه صنعتی با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصد است که مجموعه فاضلاب، انهار و کشاورزی به دریای خزر منتهی می‌شود؛ تالاب بین المللی انزلی و تالاب بین المللی لاگون در بند کیاشهر به دلیل ورود فاضلاب در حال خشکیده شدن است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا