گردشگری

چطور در گرجستان هم ملک بخریم و هم اقامت بگیریم؟

گرجستان کشوری مدرن و سریع در حال رشد است که دارای تاریخ و سنت های غنی، طبیعت زیبا، غذاهای عالی، مالیات کم، میزان بزهکاری کم و هزینه های زندگی پایین است. گرجستان ویزا، اجازه اقامت و وضعیت اقامت مالیاتی را به سرمایه گذاران، صاحبان املاک، کارآفرینان، فریلنسرها، کارگران و اعضای خانواده آنها با راهی برای تابعیت ارائه می دهد.

 

اقامت گرجستان و مهاجرت به این کشور جزو موضوعات پرطرفدار در سال های اخیر است. این کشور به دلیل هزینه های پایین زندگی و رو به رشد بودن اقتصادش در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین بخوانید

 

اقامت گرجستان و انواع آن عبارتند از : برای دانستن انواع اقامت گرجستان، ابتدا لازم به ذکر است که اخذ اقامت گرجستان با شهروندی گرجستان تفاوت دارد که عبارت است از ؛ اخذ اقامت گرجستان به شما اجازه میدهد چندین سال در خاک گرجستان زندگی کنید و از کلیه ی حقوق شهروند گرجستان بودن برخوردار باشید به جز حق رای و پاسپورت گرجی.

 

روشهای گوناگون اقامت گرجستان نظیر :

 

اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت

اقامت گرجستان از طریق ازدواج

اقامت گرجستان از طریق کار

اقامت گرجستان از طریق تحصیل

اقامت گرجستان از طریق خرید ملک

اقامت گرجستان از طریق گرجی های ایران

  • اقامت گرجستان از طریق گرجی های ایران

اخذ اقامت گرجستان با خرید ملک و سرمایه گذاری در گرجستان آسانترین راه برای اخذ اقامت گرجستان هست.

 

اگر به دنبال سرمایه گذاری در املاک و مستغلات کشور گرجستان هستید در واقع به اطلاعات بسیار زیاد نسبت به بازار املاک نیاز خواهید داشت. با بررسی بیش از ۲۰۰ آپارتمان برای فروش و تجزیه تحلیل وضعیت قیمت ها می توان نتیجه گرفت که کدام منطقه بهترین منطقه برای سرمایه گذاری در املاک گرجستان و جستجوی خانه های فروشی است.

مراحل قانونی خرید ملک در گرجستان

گرجستان حداقل سرمایه گذاری خود را جهت دریافت اقامت طی سال گذشته از ۳۵۰۰۰ دلار به ۱۰۰،۰۰۰ دلار افزایش داد. مراحل قانونی خرید ملک به این صورت است که ملک خریداری شده از نظر میزان حداقل سرمایه گذاری برای درخواست اجازه اقامت، ۱۰۰ هزار دلار است. این ملک به نام شما در دادگستری تفلیس ثبت خواهد شد. یک کارشناس خبره باید ارزش واقعی ملک را تخمین بزند تا حداقل برابر یا بیشتر از این مقدار باشد. پس از انجام خرید ملک و مالک رسمی ملک شدن می توانید برای دریافت اقامت در گرجستان اقدام کنید. شما باید با در دست داشتن یک کپی از فرم کارشناسی شده ارزش دارایی خود و گذرنامه و دو قطعه عکس به اداره مهاجرت مراجعه نمایید. هزینه رسیدگی به درخواست شما بین ۹۰ تا ۱۸۰ دلار هزینه دارد. پس از اعطای اقامت، کارت اقامت الکترونیکی دریافت خواهید کرد. این کارت سند هویت شما در گرجستان است؛ کارت اقامت الکترونیکی یک کارت شناسایی هویتی است که برای افراد خارجی مقیم گرجستان صادر می شود و محل سکونت فرد را مشخص می کند. در ابتدا شما برای مدت یک سال حق اقامت موقت را خواهید داشت و در صورت ابقای ملک، این اقامت تمدید می گردد. روند تمدید اقامت بسیار ساده است و شما باید کارت الکترونیکی خود را همراه با دو قطعه عکس به اداره خدمات عمومی ارائه نمایید. برای دریافت اقامت خانواده نیز باید گواهی ازدواج را ارائه نمایید.

با خرید ملک، اجازه اقامت موقت گرجستان برای مدت ۶ ماه تا ۶ سال صادر می شود. معمولاً اولین بار برای یک دوره ۶ ماهه یا ۱ ساله است..

بعد از اینکه متقاضی کارت اقامت گرجستان خود را دریافت کرد، همسر و فرزندان وی نیز واجد شرایط دریافت اقامت هستند. پس از ۱۰ سال اقامت مستمر و قانونی در گرجستان، در صورت داشتن شرایط خاص از جمله دانستن زبان محلی، تاریخ و آداب و رسوم و افزایش‌سرمایه به ۳۰۰ هزار دلار می توانید واجد شرایط درخواست تابعیت گرجستان باشید.

جهت اخذ اقامت در گرجستان از طریق خرید ملک لازم است که حتماً از قوانین گرجستان و آثار حقوقی آن اطلاعات کامل داشته باشید. پیشنهاد می شود برای تحقیق درباره قیمت های ملک مانند آپارتمان، خانه ویلایی، مغازه، رستوران، هتل و سایر املاک و تشخیص مناطق بهتر حتماً از یک وکیل املاک گرجستان مجرب که به همه قوانین خرید ملک در گرجستان تسلط داشته باشد، کمک بگیرید.

 

شرایط اقامت گرجستان با خرید ملک

بحث فعلی ما درباره خرید ملک در گرجستان ۲۰۲۱ است. پس ما به طور تخصصی به شرایط و مشخصات ویزای سرمایه گذاری جهت اخذ اقامت گرجستان می پردازیم:

پارامتر اقامت دائمی سرمایه گذار اقامت موقت سرمایه گذار
مدت اعتبار ویزا دائمی یک سال، قابل تمدید
شرایط سرمایه گذاری در اقتصاد گرجستان خرید ملک در گرجستان
حداقل سرمایه گذاری (GEL 300000 (US$ 122000 (لاری) US$ 35000 (دلار)
هزینه های دولتی (GEL 180-300 (US$ 73-122 (لاری) GEL 210-410 (لاری) (US$ 85-166)
مدت رسیدگی ۲۰-۳۰ روز ۱۰-۳۰ روز
خانواده همسر و فرزندان همسر و فرزندان
تابعیت پس از ۱۰ سال اقامت دائم پس از ۱۰ سال اقامت دائم

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا