انرژی

بررسی طرح انجام پروژه های ریلی با تهاتر نفت در کمیسیون برنامه 

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از بررسی طرح انجام پروژه های ریلی با تهاتر نفت در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

همچنین بخوانید

محمدمهدی مفتح در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در این جلسه طرح انجام پروژه های ریلی با تهاتر نفت مورد بررسی قرار گرفت.

وی توضیحات: در این طرح به دولت اجازه داده شده تا از طریق شرکت‌های تابعه وزارت نفت روزانه تا یک میلیون بشکه نفت خام به پیمانکاران در حوزه‌های تعریف شده در قانون تحویل دهد به عبارت ساده تر پیمانکاران در ازای اقدامات خود به جای منابع مالی، نفت خام دریافت می کنند و آن را در بازار می فروشند.

مقتح اضافه کرد: البته پیشنهاداتی هم در این طرح مطرح شد از جمله اینکه که ۱۴.۵ درصد سهم شرکت نفت یا سهم صندوق توسعه ملی از طریق دیگر فروش نفت تامین کند تا دولت بتواند نفت خام لازم را در اختیار پیمانکاران قرار دهد در نهایت مقرر شد این طرح اصلاح و بازنویسی شود. انتظار می رود با عملی شدن این طرح روش جدیدی برای اجرای طرح‌های عمرانی در کشور را شاهد باشیم تا علی رغم تحریم‌های ظالمانه پروژه‌های اجرایی و مهم از طریق تهاتر نفت خام اجرایی شود.

وی همچینین گفت: در این جلسه طرح‌های اصلاح بند (چ) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم ، استفساریه بند (و) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، استفساریه بند (ش) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و  استفساریه بند(ز) تبصره(۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور بررسی و مقرر شد  این طرح ها برای جمع بندی نهایی به کمیته‌های کمیسیون ارجاع شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا