ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

طاهری: وزارت ارتباطات موضوع تولید محتوا را مدیریت کند

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن برشمردن خلأ‌های موجود در حوزه عملکردی وزارت ارتباطات در این وزارتخانه خواست که به تامین منابع مالی پیگیری و تقسیم کار حوزه تولید محتوا توجه کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مصطفی طاهری در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: متاسفانه ما در دو حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات عقب‌ماندگی‌هایی داریم در واقع در حوزه ارتباطات سه موضوع متولی خاصی ندارد که همین امر موجب عقب‌ماندگی‌هایی شده است. یک موضوع این است که در ادارات مختلف ما سامانه‌های مختلفی وجود دارد که این سامانه‌ها که برای آنها هزینه هم شده درون خود آن دستگاه به صورت یکپارچه و قابل استفاده عمل نمی‌کند. این در حالی است که سامانه‌ها به صورت بین‌دستگاهی هم یکپارچه نیستند. از همین جهت این موضوع یک متولی بالادستی را می‌طلبد.

وی اضافه کرد: موضوع دیگر حملات سایبری و مخاطرات امنیتی است، اگرچه وزارت ارتباطات متولی این حوزه نیست ولی باید توجه کنید که اکثر دستگاه‌ها در این حوزه در خطر هستند و در این حوزه هم اطلاعات کافی ندارند پس می‌طلبد به این موضوع به صورت جدی ورود شود و یک متولی بالادستی برای مدیریت آن در نظر گرفته شود.

طاهری تاکید کرد: بحث دیگر موضوع تولید محتوا می‌باشد، می‌طلبد که یک اتاق فکری برای مدیریت تولید محتوا یعنی برای تامین منابع مالی پیگیری و تقسیم کار این حوزه مورد توجه قرار بگیرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: در خصوص بحث داخلی سازی اقدامات خوبی انجام شده که باید بیشتر به آن توجه کنیم امروز به میزان شش میلیارد دلار در حوزه وزارت ارتباطات واردات داریم که صرفا سه میلیارد دلار آن مربوط به واردات تلفن همراه هوشمند است.

انتهای پیام   

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا