ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

وب‌سایت‌های محبوب از دسترس خارج شدند

قطعی بزرگی که سرویس ابری آمازون را مختل کرد، باعث شد روز سه شنبه پلتفرمهای نت فلیکس، دیسنی پلاس، رابین هود و شمار زیادی از اپلیکیشن‌ها و وب سایت فروش آمازون از دسترس خارج شوند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، آمازون اعلام کرد بسیاری از سرویس‌ها احیا شده اند با این حال این شرکت برای احیای کامل خدماتش، همچنان در تلاش است.

اپلیکیشن بانکی موبایلی Chime، دوربین امنیتی Ring آمازون و سازنده جاروبرقی رباتی iRobot که از خدمات وب آمازون (AWS) استفاده می کنند، در صفحاتشان در شبکه اجتماعی از وجود مشکلات دسترسی خبر دادند.

طبق آمار وب سایت داون دتکتور، اپلیکیشن معامله رابین هود و سرویس پخش دیسنی پلاس و نت فلیکس هم از دسترس خارج شدند.

دوک مادوری، مدیر تحلیل اینترنت در شرکت تحلیلی “کِن‌تیک” گفت: نت فلیکس که تقریبا همه ساختارش در AWS قرار دارد، ۲۶ درصد از ترافیکش را از دست داد.

آمازون اعلام کرد این قطعی مربوط به دستگاه‌های شبکه و مرتبط با رابط کاربری برنامه نویسی اپلیکیشن بوده است.

داون دتکتور از بیش از ۲۴ هزار مورد مشکلات گزارش شده توسط کاربران خبر داد که مربوط به آمازون از جمله سرویس پرایم ویدیو و خدمات دیگر این شرکت بود. این وب سایت رصد قطعی، گزارش‌های وضعیت را از منابع مختلف از جمله گزارش‌های کاربران جمع آوری می کند.

طبق آمار وب سایت تول تستر (ToolTester)، آمازون در ۱۲ ماه گذشته سابقه ۲۷ قطعی مربوط به خدماتش را داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، در ژوئن وب سایت‌های ردیت، آمازون، سی ان ان، پی پال، اسپاتیفای، شبکه رسانه‌ای الجزیره و نیویورک تایمز با قطعی گسترده یک ساعته‌ای روبرو شدند که مربوط به شرکت ارائه کننده خدمات ابری تحویل فستلی (Fastly) بود که رقیب کوچک‌تر AWS  است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا