انرژی

توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه انرژی با جدیت پیگیری می‌شود

دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی گفت: بررسی اقدامات گذشته ستادها و تهیه برنامه عملیاتی پرشتاب، در دستور کار ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی قرار دارد تا زمینه‌سازی برای رشد کمی و کیفی منابع و ابزارهای موجود در ستاد جدید به سرعت انجام شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، سیروس وطنخواه مقدم درباره اقدامات این ستاد تازه تأسیس اظهار کرد: معاونت علمی در دولت دوازدهم برای افزایش اثربخشی و کارایی اقدامات و همچنین پاسخ به مطالبات مردمی از دولت، تصمیم به ایجاد تغییراتی در ساختار سازمانی و بخش‌های مختلف خود گرفته است تا به اهداف خود نزدیک‌تر شود.

وطنخواه مقدم با اشاره به اینکه یکی از این تغییرات ادغام سه ستاد نفت، گاز و ذغال سنگ، انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست است، گفت: حوزه انرژی یکی از بخش‌هایی است که در معاونت علمی برای آن ستادهای مختلفی ایجاد شده بود که همگی در یک زنجیره واحدی به نام انرژی فعال بودند. بخش‌هایی از کارهای این ستادها با یکدیگر همپوشانی داشت و از سوی دیگر موضوعاتی از حوزه انرژی مانند برق و نیرو هم در داخل ساختار سازمانی ستادهای قبلی معاونت وجود نداشت. بنابراین به منظور جلوگیری از موازی‌کاری، افزایش چالاکی و فعال کردن زمینه‌های غیرفعال، ستاد جدید تشکیل شد تا تمام مباحث مربوط به حوزه انرژی توسط این ستاد پوشش داده شود.

همچنین بخوانید

دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی فعالیت این ستاد را گسترده دانست و تصریح کرد: هفته گذشته مذاکرات برای تشکیل ستاد جدید انجام شد و با توجه به رویکرد جوان‌گرایی در دولت دوازدهم، دبیر ستاد منصوب شد و برای برآورده شدن انتظارات تبین‌شده، دبیر ستاد به صورت تمام وقت در ستاد فعال است.

وی درباره اقدامات این ستاد اظهار کرد: مبنای فعالیت ستاد، ماموریت‌های متوازن شش‌گانه‌ای است که برای آن ترسیم شده که در زنجیره توسعه زیست بوم و فناوری حوزه انرژی این فعالیت‌ها انجام می‌شود. حمایت از فعالان این حوزه به عنوان یکی از اقدامات جدی ستاد است. با توجه به مسائلی که کشور با آن مواجه است، به دنبال راهکارهایی برای توسعه فناوری این حوزه با حمایت‌های غیر مستقیم مالی خواهیم بود، همچنین پیدا کردن راهکارهای حمایتی جدید و نوآورانه نسبت به گذشته، مد نظر این ستاد است.

وطنخواه مقدم همچنین عنوان کرد: فعالیت‌های این ستاد آغاز شده و قدم نخست تغییرات سازمانی و یکپارچه کردن سه ستاد در حوزه منابع انسانی است. بررسی اقدامات گذشته ستادها و تهیه برنامه عملیاتی پویا و پرشتاب در دستور کار ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی قرار دارد تا زمینه‌سازی برای رشد کمی و کیفی منابع و ابزارهای موجود در ستاد جدید به سرعت انجام شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و رییس ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی با ادغام سه ستاد «توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر»، «توسعه فناوری و نوآوری نفت، گاز و ذغال سنگ» و «بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست» در حکمی سیروس وطنخواه مقدم را به عنوان دبیر ستاد تازه تاسیس «توسعه فناوری حوزه انرژی» منصوب کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا