انرژی

در اقتصاد انرژی‌های تجدیدپذیر به دنبال ایجاد تحول هستیم

رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر وزارت نیرو گفت: در اقتصاد انرژی های تجدیدپذیر به دنبال ایجاد تحول هستیم.

همچنین بخوانید

محمود کمانی دوم دیماه ۱۴۰۰ در آیین افتتاح اولین خط تولید سلول های خورشیدی در شرکت مانا انرژی پاک در شهرستان خمین، اظهار کرد: در رتبه تاریخی و مهمی در بحث انرژی کشور قرار داریم، در دهه ۷۰ جمعی از دانشمندان ایران را در بین ۵ کشور بزرگ در بین تولیدکنندگان توربین قرار دادند و شرکت مانا انرژی پاک می تواند منشایی برای تولید سلول های خورشیدی باشد.

وی با بیان اینکه وابستگی به انرژی خورشیدی برای کشور آسیب زاست، گفت: احداث ۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر در وزارت نیرو در حال پیگیری است، در حال حاضر ۹۰۰ مگاوات تولید انرژی تجدیدپذیر در کشورانجام می گیرد و باید ظرف ۴ سال به ۱۰ هزار مگاوات برسیم. وزارت نیرو از این حوزه در حال حمایت است و برای قبل از پیک ۱۴۰۱ به دنبال ایجاد ۵۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر هستیم.

رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر تصریح کرد: در اقتصاد انرژی های تجدید پذیر به دنبال ایجاد تحول هستیم و مدل های مختلف برای عقد قرارداد ایجاد می کنیم که شامل قرار داد با حوزه صنعت، صادرات برق تجدیدپذیر و استفاده از انرژی تجدید پذیر برای رمز ارزها می شود و منابعی برای خرید برق از این نیروگاه های کوچک و پشت بامی دیده شده است.

کمانی اضافه کرد: کشور پتانسیل بالایی دارد و حدود بیش از ۱۰۰ هزار مگاوات ظرفیت انرژی خورشیدی و ۴۰ هزار مگاوات انرژی بادی دیده شده است که می توان جایگاه ویژه ای را در این حوزه در اختیار داشت، همچنین استفاده از نخبگان فعال در این صنعت بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا