انرژی

نیروگاه‌های حرارتی واحدهای تولید انرژی تجدیدپذیر در کنار خود داشته باشند

استاندار مرکزی خواستار استقرار واحدهای تولید انرژی تجدیدپذیر در کنار نیروگاه های حرارتی شد.

همچنین بخوانید

دکتر فرزاد مخلص الائمه دوم دیماه ۱۴۰۰ در آیین افتتاح اولین خط تولید سلول های خورشیدی در شرکت مانا انرژی پاک در شهرستان خمین با حضور وزیر نیرو، اظهار کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب علاج مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی با دو رکن اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مردمی است.

وی تصریح کرد: امروز در این شرکت شاهد تحقق اقتصاد مردمی و بخش خصوصی به شکل واقعی هستیم، سیاست های کلی انرژی از سوی رهبری در سال ۱۳۷۹ ابلاغ شد و بند ب این سیاست ها ناظر به سایر منابع انرژی به غیر از نفت و گاز است اما به دلیل اقتصاد ضعیف بخش برق در کشور عملا انرژی های تجدیدپذیر سهم ناچیزی را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به جایگاه ایران در اطلس انرژی تجدیدپذیر در دنیا، بیان کرد: متاسفانه سطح استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در کشور ناچیز است، هنوز موفق نشده ایم از این ظرفیت استفاده کنیم و امیدواریم در وزارت نیرو با اقدامات زیربنایی اقتصاد بخش برق در حوزه انرژی اصلاح شود و انرژی های تجدیدپذیر بیش از گذشته مدنظر قرار گیرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: حدود ۷۳ درصد برق کشور از گاز تولید شده است که آسیب های خاص خود ر ا دارد و به شدت وابسته به گاز هستیم. مشخص نیست که در سال های آتی بتوانیم گاز مورد نیاز را تامین کنیم و از طرفی مصرف گاز به صورت روزافزون بالا می رود و متاسفانه در اراک و شازند به عنوان شهرهایی آلوده با افزایش شمار بیماران سرطانی مواجه هستیم که این امر حاصل اختلال در سبد سوخت و انرژی است.

وی خواستار تدبیر و توجه به موضوع از رده خارج شدن پنل های خورشیدی شد و گفت: برای سال های آینده های باید تدابیر لازم زیست محیطی برای امحای پنل های از رده خارج شده داشت.

مخلص الائمه با تاکید بر اینکه نیروگاه های حرارتی باید ملزم شوند در کنار خود نیروگاه تولیدی برای انرژی های تجدیدپذیر داشته باشند به طوری که در کنار نیروگاه هزار مگاواتی، نیروگاه تولید ۵۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر قرار گیرد، افزود: استانداری مرکزی آماده برداشتن موانع و شکستن فضای بروکراتیک حاکم بر ادارات در چارچوب اختیارات استان است و موانع را به نفع تولید و فناوران خواهیم شکست.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا