بانک و بیمهطلا و ارز

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۰


قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۱۸۱۶ دلار و ۶۲ سنت رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در حالی که سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا کاهش یافته و سبب افزایش جذابیت طلا برای سرمایه گذاران شده است قیمت طلا امروز اندکی افزایش داشت اما در مسیر ثبت بدترین عملکرد سالانه شش سال گذشته قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۱۸۱۶ دلار و ۶۲ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه هم با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۸۱۷ دلار و ۲۰ سنت رسید.

در حالی که اقتصادهای جهان در حال ترمیم تاثیرات بحران کرونا هستند و تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا رو به کاهش است، قیمت طلا در سال جاری میلادی حدود ۴ درصد کاهش داشته و در مسیر بدترین عملکرد سالانه از سال ۲۰۱۵ تاکنون قرار دارد.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت امریکا دیروز از بالاترین رقم های یک ماه اخیر فاصله گرفت و این به تقویت نسبی بازار طلا کمک کرد.

در حالی که سرمایه گذاران بدون توجه به افزایش موارد ابتلا به سویه اومیکرون در حال روی آوردن به ارزهای پرریسک هستند، شاخص ارزش دلار نیز از پایین ترین رقم یک ماه گذشته فاصله گرفته است. تقویت دلار موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

دیروز آمارها نشان داد که با وجود شیوع سویه اومیکرون در آمریکا، میزان ادعاهای بیکاری در این کشور شاهد کاهش بوده است.

در سایر بازارهای فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۱۱ سنت رسید. قیمت پلاتین هم با ۰.۳ درصد رشد به ۹۶۳ دلار و ۹۲ سنت رسید. همچنین قیمت فلز پالادیوم با نیم درصد کاهش به ۱۹۵۶ دلار و ۴۲ سنت رسید.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا