انرژی

وزارت نفت هزینه افزایش عوارض حمل فرآورده‌های نفتی را پرداخت می‌کند

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان با اشاره به افزایش ۵ درصدی عوارض مالیات حمل و نقل کالا گفت: وزارت نفت به دلیل این‌که رانندگان حمل مواد نفتی متضرر نشوند، پرداخت این مبلغ را از ۱۲ دی ماه سال جاری بر عهده گرفته است.

همچنین بخوانید

نعمت‌الله نجفی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افزایش ۵ درصدی عوارض مالیات حمل و نقل جاده ای کالا، اظهارکرد: میزان عوارض راهداری و حمل نقل کالا در کشور از ۱۲ دی ماه، از ۴ درصد به ۹ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: به صورت کلی پرداخت این عوارض در فرآیند حمل و نقل کالا، بر عهده صاحب کالا قرار دارد و رانندگان، این مبلغ را از صاحب کالا دریافت می‌کنند اما این موضوع در شرکت ملی پخش به دلیل پرداخت هزینه حمل و نقل کامیون‌های حامل انرژی توسط دولت، انجام نمی‌شد و رانندگان، این مبلغ را از صاحب کالا دریافت نمی‌کردند.

نجفی ادامه داد: در این راستا وزارت نفت به دلیل این‌که رانندگان حمل بار حوزه نفت متضرر نشوند، پرداخت این مبلغ ۵ درصد را از ۱۲ دی ماه بر عهده گرفته است و تمامی حمل و نقل‌های فرآورده‌های نفتی، مشمول این بخشنامه هستند.

وی با اشاره به نگرانی رانندگان این حوزه در پی افزایش عوارض گفت: با اجرای این بخشنامه این ناراحتی و نگرانی رفع و از خروج رانندگان حمل مواد نفتی از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی جلوگیری شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا