ارتباطات و فناوري اطلاعاتبانک و بیمهپرداخت الکترونیک

دستِ پُر مبین نت در ارائه خدمات هوشمند به بانک‌ها

ناصر مرادی، مدیرکل بازاریابی و فروش سازمانی مبین نت در حاشیه هفتمین نمایشگاه تراکنش در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری آرمان اقتصادی با اشاره به انواع خدمات نوین مبین نت به سازمان‌ها و بانک‌ها افزود: مبین نت بیش از ۱۰سال است که به صنعت بانکداری خدمات ارائه می‌کند و سرویس پایه آن هم خدمات ارتباطی است که در حوزه ارتباط بین شعب و سایت‎های مرکزی بانک‌ها ارائه می‌شود.اخیراً با توجه به تغییر تکنولوژی که حرکت به سمت LTE  -TD است میزان پهنای باند اختصاصی بسیار مطلوب شده و در کنار سرعت‌‌العمل توانسته‌ایم مشکلاتی که پیش از این بانک‌ها با سایرسازمان‌های سرویس دهنده مواجه بودند را برطرف کرده و یک مزیت رقابتی برای آن‌ها بوجود آوریم که لینک‌های مبین نت را لینک اصلی ارتباطی خود در نظر بگیرند.

مرادی افزود: در یکی دوسال اخیر با توجه به رویکرد شرکت و پیشرفت تکنولوژی و ترند دنیا که به سمت هوشمند سازی پیش می‌رود، سعی کریدم سرویس‌های ارزش افزوده را علاوه بر خدمات ارتباطی ارائه کنیم که شاید بارزترین آن‌های بحث دوربین‌های مداربسته است که قادریم یک شبکه امن با پهنای باند مدیریت شده در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

 

مدیرکل بازاریابی و فروش سازمانی مبین نت ضمن اشاره به سرویس‌های نوین مبین نت اظهار داشت: سرویس اطلاع‌رسانی دیجیتال (Digital Signage) از سرویس‌های نوین مبین است  که در همین نمایشگاه رونمایی شد و همچنین سرویس فناوری SD-WAN به عنوان یک تکنولوژی جدید در ارتباطات بین شعب را فراهم کردیم که به واحد انفورماتیک بانک این کمک را می‌کند که مدیریت در انتقال ترافیک اپلیکیشن‌ها داشته باشند و همچنین بحث ایجاد فضای دیتاسنتر و مرکز داده که در کل کشور از هم‌افزایی همراه اول و مبین نت اتفاق افتاده  از جمله خدمات نوین مبین است

مرادی افزود: مبین نت تقریبا با همه بانک‌های کشور در قالب ارائه خدمات زیرساخت ارتباطی همکاری داشته و در حوزه شرکت‌های پرداخت و پرداخت‌یار نیز خدمات ارتباط بی‌سیم، ثابت و سایر را به کسب و کار‌های این حوزه ارائه می‌دهد و سال‌هاست به دلیل بالابودن سطح رضایت استفاده از سرویس سال‌هاست که قراردادهای همکاری به صورت مداوم تمدید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سرویس مرکز تماس ابری مبین‌نت (Cloud Contact Center) امکان تجمیع ابزارها و کانال­های ارتباطی از جمله ایمیل، پیامک، کال­سنتر و… را میسر می­سازد و بخش اعظمی از هزینه‌های مربوط به نگهداری و پیاده‌سازی مرکز ارتباطات بانک‌ها را کاهش می‌دهد. با استفاده از این پلتفرم در بسترهای ارتباطی مختلف، می‌توان در هر زمان و مکان پاسخگوی مشتریان بانک بود و شرایط ایده‌الی را برای کنترل و و مدیریت منابع مختلف در شعب پراکنده فراهم می‌کند. همچنین با پیاده‌سازی سرویس مرکز تماس ابری، ‌شعب بانک بدون نیاز به راه‌اندازی زیرساخت این ابزار در سازمان خود می‌توانند از لایه VoIP تا اپراتور پشتیبابی را به‌راحتی استفاده کنند. این سرویس امکان انتقال همزمان مکالمات تلفنی بر روی شبکه های مبتنی بر پروتکل  TCP-IPرا ایجاد می‌کند. از مزایای این سرویس می‌توان به استفاده از فناوری دیجیتال و اینترنت برای انتقال مکالمه با هر نوع سیستم ارتباطی فراهم کرد.

فناوری Digital Signage به عنوان سامانه‌ای منعطف برای درج اطلاع‌رسانی‌ها در شعب پراکنده استفاده می‌شود و امکان انتشار تبلیغات سازمانی را نیز فراهم می‌سازد. مانتیورهای این محصول در بخش‌های مختلف شعب بانک نصب می‌شوند و به ‌صورت تحت وب و با برخورداری از فناوری ابری قابل کنترل و مدیریت هستند.

از طريق
هادی صفاری

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا