انرژی

در سفر وزیر نفت به جزیره قشم چه گذشت؟

وزیر نفت امروز پنج شنبه ۲۳ دی ماه با حضور در جزیره قشم از پروژه های نفتی بزرگ جزیره و پل خلیج فارس بازدید کرد و پس از به زمین زدن کلنگ فاز دوم پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم در جلسه شورای اداری این شهرستان حاضر شد.

همچنین بخوانید

فاز نخست پالایشگاه نفت خام فوق سنگین با ظرفیت ۳۵ هزار بشکه فردا به دست رییس جمهور کشورمان افتتاح خواهد شد و جواد اوجی امروز کلنگ پروژه افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی پالایشگاه به ۱۰۰ هزار بشکه در روز را به زمین زد.خوراک این پالایشگاه ۶۰ هزار بشکه در روز میعانات گازی است و در فاز دوم تولید بنزین، گاز مایع و HEAVY END با کیفیت یورو ۵ دارد و فاز دوم آن با اعتبار ۴۶۰ میلیون یورو در مدت سه و نیم سال به بهره‌برداری می‌رسد. ۴۰۰ نفر به‌صورت مستمر در آن مشغول به کار خواهند شد. محصولات این پالایشگاه در صورت نیاز  به داخل کشور ارسال می‌شود و در غیر اینصورت صادراتی خواهد بود.

وزیر نفت همچنین از محل احداث پل خلیج فارس بازدید کرد و اطلاعات لازم برای انعکاس به رییس جمهور در مورد این پل را دریافت کرد. برای تکمیل پل خلیج فارس به ۳۰۰ میلیون یورو اعتبار نیاز است که در صورت تخصیص اعتبار با پیمانکار ایرانی ظرف ۳ سال به بهره برداری خواهد رسید.

اوجی عصر امروز با حضور در شورای اداری شهرستان قشم ابتدا از نقطه نظرات ائمه جمعه و احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی آگاه شد و سپس به ایراد سخن پرداخت.

وزیر نفت گفت: در کل استان بالغ بر ۱۰۶۰ میلیارد تومان پروژه درمانی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی، ورزشی و … تعریف شده و در اختیار استاندار و دوایر دولتی قرار خواهد گرفت و مبلغ ۲۰ میلیارد تومان بجز مبلغ ۱۰۶۰ میلیارد تومان سهم هرمزگان طبق صلاحدید فرمانداری به صورت اختصاصی و به منظور رفع مشکلات شهرستان قشم اختصاص یافت.

اوجی اعتبار تخصیص یافته برای انتقال گاز را ۱۰ هزار میلیارد تومان ذکر و اضافه کرد: از همین تریبون قول می دهم از خط ۷ لوله گاز سراسری، گاز بندرعباس به قشم عملیاتی شود تا علاوه بر تامین نیاز مورد نیاز شهرستان، صنایع نیز توانند از مزیت های ان نعمت استفاده کنند.

وی توسعه میدان های گازی را در دستور کاردولت برشمرد و افزود: هزمرگان قطب پالایشگاهی نفت است و از یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت تولیدی در روز، ۸۵۰ هزار بشکه در این استان تولید است که امیدواریم تا چهار سال آینده این رقم حدود دو برابر افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا