اقتصاد کلان

دو دهک پائین در اولویت دریافت سود سهام عدالت/ دو برابر شدن ارزش ریالی سهام در هنگام فروش

به گزارش خبرنگار آرمان اقتصادی، با نزدیک شدن به پایان شهریور ماه و موعد پرداخت سری اول سود سهام عدالت به مشمولین، در روزهای اخیر شاهد باز شدن سامانه سهام برای ورود وراث و ارائه شماره شبای متوفیان هستیم که با این وجود علاوه بر مشمولین در قید حیات، متوفیان نیز مشمول دریافت سود می‌شوند.

در این بین علاوه بر متوفیانی که تا آذر سال ۱۳۹۵، ۲ میلیون متوفی از میان مجموع کل مشمولین سهام عدالت با ارائه شماره شبا از سوی وراث خود مشمول دریافت سود سهام عدالت می‌شوند که شرط ورود به سامانه سهام عدالت برای این افراد داشتن برگه اصل انحصار وراتث است که پس از واریز سود به حساب شخص متوفیان با داشتن برگه انحصار وراتث، وراث می‌توانند سود مشمول را از بانک دریافت کنند. 

همچنین بخوانید

حداقل سودی که شرکت‌ها به سازمان خصوصی‌سازی پرداخت خواهند کرد ۳۴۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که ‌این مقدار را بین ۴۹ میلیون مشمول سهام تقسیم خواهد شد؛ این شرکت‌ها به مدت ۸ ماه یعنی از اواخر تیرماه تا ابتدای اسفندماه فرصت داشتند که از بین این شرکت‌ها فقط شرکت هلدینگ خلیج فارس به جهت اینکه هنوز مجمع آنها تشکیل نشده است تا پایان مهرماه فرصت دارند که سود مشمولان سهام عدالت را بپردازند.

براورد اولیه از شرکت هلدینگ خلیج فارس این است که حدود ۶۰۰ میلیارد تومان سود به مشمولان سهام عدالت بپردازد که این مقدار سود اختصاص یافته به وسیله یک شرکت قابل ملاحظه است که هنوز به حساب شرکت خصوصی سازی برای واگذاری داده نشده است.

مبلغ کل سود قطعی پرداختی مشمولان سهام عدالت تا سقف ۴۰۰۰ میلیارد تومان خواهد بود و این مقدار از سود به جهت شرکت دادن سهامداران در سهم شرکتها تغیر می‌کند اما از ۳۴۰۰ میلیارد تومان کمتر نخواهد بود.

سود قطعی که پرداخت خواهد شد از تقسیم ۳۴۰۰ میلیارد تومان به تعداد ۴۹ میلیون مشمول خواهد بود که این مقدار قطعی است که برای آن برنامه‌ریزی کردیم چون این مقدار سود قطعی است.

پرداخت سود مشمولان سه مرحله‌ای خواهد بود و ابتدا سود مشمولانی که جزو دو دهک پائین جامعه هستند و عمدتا نیز جزو خانواده‌های تحت پوشش سازمانهای حمایتی هستند پرداخت خواهد شد و سپس روستائیان بیکار و بعد سایر روستائیان و مشمولان سهام عدالت سودشان پرداخت خواهد شد چرا که امکان پرداخت همزمان این مقدار از سود وجود ندارد.

این در حالی است که پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص رقم دقیق سود سهام عدالت گفت: کسانی که یک میلیون تومان سهام دارند بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان سود به حساب آنها واریز می شود و سایر مشمولین به نسبت به میزان سرمایه خود سود دریافت خواهند کدر که رقم حدودی آن بر هر یک از مشمولین ۶۹ هزار تومان خواهد بود.

وی در ادامه افزود: کسانی که یک میلیون تومان سهام دارند بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان سود به حساب آنها واریز می شود.

پوری حسینی تصریح کرد: ارزش ریالی سهام عدالت در بازار هریک میلیون، حدود ۲ میلیون تومان است ولی فعلا خرید و فروش نمی شود.

انتهای پیام/

منبع:میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا