صنعتصنعت، معدن، تجارت

معرفی صد شرکت برتر رتبه بندی شده در سال ۱۴۰۰ در همایش IMI-100

بیست و چهارمین دوره همایش شرکت‌های برتر ایران تحت عنوان IMI-100 با حضور معاون وزیر صمت و مدیران ۵۰۰ شرکت برتر برگزار شد.

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو  رتبه بندی شرکت های برتر را  موجب شفافیت،   افزایش رقابت و نیز بهبود مستمر واحدهای مورد ارزیابی دانست و گفت: یکی از اهداف مهم رتبه‌بندی شرکت‌های برتر، تولید اطلاعات در مورد بنگاه‌های اقتصادی کشور و شفاف سازی فضای کسب و کار است و نتایج این رتبه بندی به برنامه‌ریزی اقتصادی در کشور کمک می‌کند.

محسن صالحی نیا با تاکید بر اینکه  ۵۰۰ شرکت برتر ایران لوکوموتیو اقتصاد کشور است، گفت: اهمیت دیگر این رتبه بندی کمک به شرکت‌ها در توسعه برند ملی و بین‌المللی آن‌هاست  که  با قرار گرفتن در فهرست شرکت‌های برتر ایران ، اعتبار و برند خود را ارتقا می‌دهند .

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی نیز در این  مراسم با اشاره به اینکه حکمرانی هوشمند، فناوری‌های جدید از علل پایداری شرکت‌های برتر جهان است، گفت: هوش نوآوری پاسخی به پیچیدگی است. ابوالفضل کیانی بختیاری همچنین از ورود شرکت‌های دانش بنیان به رتبه‌بندی شرکت‌های برتر برای نخستین بار خبر داد و ابراز امیدواری کرد با توجه به ثبت ۷ هزار شرکت دانش بنیان در کشور، شاهد حضور تعداد بیشتری از دانش بنیان‌ها در رتبه بندی شرکت‌های برتر باشیم.

رئیس مرکز رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی و دبیر اجرایی بیست و چهارمین دوره همایش شرکت‌های برتر ایران، افزود: فروش و درآمد در کنار ۳۲ شاخص دیگر معیار ارزیابی و رتبه‌بندی شرکت های برتر در بیست و چهارمین سال متوالی است. بر اساس شاخص‌های کمی که داده‎ های آن توسط نرم‌افزار استخراج شده است ۵۰۰ شرکت به ۵ دسته صدتایی تقسیم شدند.

مجید درویش با اعلام ده شرکت اول رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰، تصریح کرد: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در گروه پتروشیمی، بانک ملت در گروه بانک ها و موسسات اعتباری، شرکت فولاد مبارکه در گروه فلزات اساسی، شرکت پالایش نفت بندرعباس در گروه فراورده‌های نفتی، شرکت سرمایه گذاری پارس آریان در گروه شرکتهای چندرشته‌ای صنعتی، شرکت ایران خودرو از گروه وسایط نقلیه و قطعات خودرو، شرکت گروه مپنا در گروه شرکتهای پیمانکاری و بانک صادرات ایران در گروه بانکها و موسسات اعتباری و شرکت گروه گسترش نفت وگاز پارسیان در گروه فراورده‌های نفتی ده بنگاه  برتر ایران شدند.

سازمان مدیریت صنعتی هرساله همایش معرفی شرکت های برتر ایران  را که بر اساس رتبه‌بندی IMI-100 انتخاب شده اند ،  برگزار می کند و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران حامیان اصلی آن هستند .

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا