امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی گیلان مصوب شد

رشت- وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وابستگی ۴۸ درصدی اقتصاد گیلان به کشاورزی، گفت: هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای گیلان مصوب شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، سید جواد ساداتی نژاد شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری استان گیلان، اظهار کرد: ۳ درصد اراضی کشور در گیلان واقع شده و ۳۰ درصد اشتغال گیلان کشاورزی است و ۶۰۰ میلیون دلار در سال صادرات محصولات از استان داریم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۴۸ درصد اقتصاد گیلان وابسته به کشاورزی است و قطب امنیت غذایی کشور محسوب می‌شود، افزود: مصوبات بخش کشاورزی در این سفر بالای هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه خودکفایی در تولید برنج یکی از محورهای کار وزارتخانه کشاورزی است، بیان کرد: نیازمند زهکشی اراضی هستیم لذا ۷۰۰ میلیارد تومان برای زهکشی اراضی شالیزارهای گیلان در نظر گرفته شد.

ساداتی نژاد افزود: برای راه اندازی مرکز تحقیقات کیوی در گیلان ۱۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

وی یکی از مشکلات بخش صادرات محصولات کشاورزی را مربوط به قرنطینه دانست و تصریح کرد: سه پست جدید قرنطینه در گیلان ایجاد می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: اعتبار ۱۷ میلیارد تومانی برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد تومان برای مزارع پرورش خاویار در گیلان در نظر گرفته شده است، افزود: برای زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی استان نیز ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم.

ساداتی نژاد گفت: برای توسعه فعالیت‌های آبخیزداری در گیلان نیز ۴۰ میلیارد تومان مصوب شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا