انرژی

هشدار نماینده سراوان نسبت به احتمال افزایش مهاجرت به‌خاطر بحران آب

نماینده مردم سراوان در مجلس درباره بحران آب در سیستان و بلوچستان خطاب به وزیر نیرو هشدار داد و از احتمال مهاجرت ۲۰۰ هزار نفری مردم از این منطقه خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، ملک فاضلی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور درباره وضعیت اقتصادی و بهداشت و درمان در کشور گفت: مشکل معیشت و سلامت به مجلس یازدهم خوش آمد گفت. آیا مشکلات حل شده است، ما چه کرده‌ایم، دولت قبل چگونه عمل کرد و وظیفه دولت فعلی چیست؟ این‌ها سوال‌های روزانه جامعه است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم درباره عملکرد دولت دوازدهم گفت: ۱۶ ماه از عمر مجلس یازدهم با دولت دوازدهم گذشت. دولتی به عنوان فرمانده حل مشکلات که در پایان عمرش به دنبال تحریم و آمدن کرونا از عمل در میدان و حل مشکل، از ترس جان به ویترین مشاهده بدل شد و از فضای عمل به فضای مجازی حرکت کرد. نتیجه‌اش هم غارت ویران‌گر صندوق ارزی مملکت و در نهایت گرانی و تورم افسارگسیختهِ روزافزون بود.

این عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان خطاب به مسئلان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس تأکید کرد: وظیفه ما خیلی سنگین است. نشستن و تماشا کردن وظیفه ما نیست. صدای معلمان، کارگران، و کشاورزان در کنار مجلس هر روز طنین انداز می‌شود. باید به آنچه دور و برمان می‌گذرد، حساس باشیم.

فاضلی با اشاره به واکسیناسیون گسترده در کشور از رئیس جمهور تشکر کرد و گفت: در مملکتی که یک درصد جمعیت و ۹ درصد منابع دنیا را دارد، صحبت از ارز ترجیحی زیبنده نیست. سقوط آزاد غیرقابل تصور ارزش پول ملی را در رویا هم نمی‌دیدم. اگر روزی توانستید ارز را پایین آورید، مسکن را چگونه سامان می‌دهید؟ مملکت را هنرمندانه تخریب کردند. نباید بیش از این شاهد باشیم.

نماینده مردم سراوان در مجلس یازدهم با اشاره به مرز مشترک  ۴۰ کیلومتری سیستان و بلوچستان با پاکستان به مشکلات حوزه ‌انتخابیه‌اش پرداخت و گفت: این منطقه با ۵۰۰  هزار نفر جمعیت، پایانه مرزی ندارد. میزان صادرات این بخش ۶ برابر مکان‌هایی بوده که پایانه مرزی رسمی و مناطق آزاد تجاری دارند. سراوان باید به دلیل جغرافیای بی‌نظیرش منطقه ویژه تجاری باشد.

اگر به سراوان آب‌ نرسانید، ۲۰۰ هزار نفر مجبور به مهاجرت خواهند شد

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس در پایان درباره بحران بی‌آبی سراوان خطاب به وزیرد نیرو تذکر داد و تأکید کرد که اگر به این منطقه آبرسانی نشود، ۲۰۰ هزار نفر  مجبور به مهاجرت خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا