انرژی

انعقاد ۴ قرارداد بزرگ با حوزه صنعت نفت کشور

رئیس جهاد دانشگاهی از عقد ۴ قرارداد بزرگ در بخش صنایع نفتی خبر داد و گفت: جهاد دانشگاهی اثبات کرده است مشکلی در توسعه علم و فناوری در ایران ندارد.

همچنین بخوانید

حمیدرضا طیبی در مراسم رونمایی از مته‌های دندانه‌ای ساخت پژوهشگران جهاد دانشگاهی خوزستان که امروز، ۲۰ بهمن ماه در نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مظاهر اصلی استقلال، استقلال اقتصادی است و این مساله زمانی اتفاق می‌افتد که تولید ملی متکی بر علم و فناوری پیشرفته داخل باشد.

به گزارش آرمان اقتصادی، وی افزود: فلسفه تشکیل جهاد دانشگاهی اثبات توان کشور و الگوسازی در انجام کارهای بزرگ در صنایع مختلف است.

طیبی عنوان کرد: خوشبختانه صنعت نفت ایران به عنوان یکی از صنایع اصلی کشور، ارتباط و تعامل بسیار خوبی با جهاد دانشگاهی دارد و در این تعامل بسیار نزدیک، بسیاری از تجهیزات موردنیاز این صنعت توسط جهاد دانشگاهی ساخته شده است.

وی ادامه داد: ساخت دکل حفاری، انواع مته‌های‌ حفاری، مواد شیمیایی و… توسط جهاددانشگاهی ساخته شده است. جهاد دانشگاهی در کشور اثبات کرده است که مشکلی در زمینه توسعه علم و فناوری در ایران ندارد.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: زمان‌هایی توانسته‌ایم در بحث تجاری‌سازی موفق عمل کنیم که مدیران بخش صنعت دلسوزانه و ریسک پذیر عمل کرده‌اند و اجازه داده‌اند تا صنعت داخل وارد کار شود و از آن حمایت کرده‌اند.

طیبی تصریح کرد: از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان یکی از ارکان اصلی صنعت نفت ایران تشکر و تقدیر می‌کنیم که حمایت‌های بسیار خوبی از جهاد دانشگاهی داشته است و امیدواریم با کار خوب، حمایت‌های صنعت نفت را جبران کنیم.

وی افزود: اخیرا در حضور وزیر نفت ۴ قرارداد بزرگ در بحث بازسازی و نوسازی دکل‌های حفاری، طراحی و ساخت کارخانه نمک زدایی و… توسط جهاد دانشگاهی به امضا رسیده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا