انرژی

مسوولان نفتی: تأسیسات پارس جنوبی در ایمنی کامل است

سرپرست مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به غرق شدن کشتی اماراتی در خلیج فارس گفت: این شناور هیچ‌گونه آسیبی به سکوهای پارس جنوبی نرسانده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از شرکت نفت و گاز پارس سپهدار عباس‌زاده در تشریح جزئیات حادثه کشتی اماراتی در خلیج فارس گفت: صبح امروز مطلع شدیم که یک کشتی باربری که از سوی امارات به عراق در حال حرکت بوده، در شمال غربی سکوهای دریایی پارس جنوبی دچار نقص شده و کنترل خود را از دست می‌دهد.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از وقوع این حادثه، کمیته مدیریت شرایط اضطراری معاونت عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس تشکیل شد، افزود: با توجه به اینکه خطر برخورد شناور با سکوهای گازی مستقر در شمال میدان پارس جنوبی وجود داشت، نسبت به ارزیابی و پایش شرایط، هماهنگی‌های داخلی با سایر ارگان‌های مستقر در منطقه عسلویه به عمل آمد.

سرپرست مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس با تأکید بر اینکه در حال حاضر سکوهای گازی پارس جنوبی و تأسیسات زیردریایی این منطقه در ایمنی کامل قرار دارند و هیچ‌گونه آسیبی به آنها وارد نشده، تصریح کرد: متأسفانه این کشتی باربری حدود ساعت ۱۰ صبح، به‌صورت کامل غرق شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا