صنعت، معدن، تجارت

تولید دانش بنیان به معنی فاصله گرفتن از خام و نیمه خام فروشی است

رئیس سابق سازمان بورس با اشاره به اختصاص بخش زیادی از اقتصاد کشور به فروش مواد خام و نیمه خام گفت: تولید دانش بنیان به معنی تولید و صادرات محصولات با تکنولوژی بالاست.

محمد علی دهقان دهنوی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره انتخاب شعار سال گفت: رهبر معظم انقلاب سالهای اخیر را به نام‌های اقتصادی تعیین کرده اند. امسال نیز دو جنبه تولید دانش بنیان و اشتغال در آن پررنگ‌تر بود.

وی افزود: تولید دانش بنیان به این معناست که باید از خام فروشی و یا صدور محصولات نیمه خام فاصله گرفته و به سمت تولید محصولات «های تک» و با تکنولوژی بالا پیش برویم و محل صادرات این محصولات و کالاها، به درآمدزایی ارزی و اشتغال پایدار کمک کنیم.

رئیس سابق بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: در حال حاضر تولید محصولات خام و نیمه خام کمکی به اقتصاد کشور نمی‌کند و باید از این فضا فاصله بگیریم.

دهقان دهنوی با اشاره به نرخ بالای بیکاری تأکید کرد: تولید است که می‌تواند اشتغال زا باشد و این اشتغال پایدار باقی بماند.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال مسئولان این شعار را در دستور کار خود قرار دهند و به توسعه تولید دانش بنیان که اشتغال زایی در پی دارد، اقدام کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا