ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

پرتاب سه ماهواره دانشگاهی در صورت اعلام آمادگی وزارت دفاع

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی سه ماهواره دانشگاهی برای پرتاب خبر داد و گفت: این ماهواره‌ها در نوبت پرتاب قرار دارند، در صورتی که وزارت دفاع اعلام آمادگی کند، پرتاب خواهند شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، مهندس محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در جمع خبرنگاران تاکید کرد: در حال حاضر سه مجموعه ماهواره دانشگاهی آماده پرتاب است و این ماهواره‌ها در نوبت پرتاب قرار گرفتند. مذاکرات لازم با وزارت دفاع صورت گرفته، زمانی که آنها اعلام کنند این ماهواره‌ها را پرتاب خواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: طبیعتا به دنبال این هستیم که برای پرتاب این ماهواره‌ها از ظرفیت لانچرهای داخلی برای پرتاب استفاده شود. البته در این زمینه هم تابع شرایط وزارت دفاع هستیم و ضمن این که محدودیتی برای استفاده از لانچرهای بین‌المللی نداریم و ممکن است از این لانچرها نیز استفاده کنیم.

همچنین بخوانید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: در رابطه با ماهواره «دوستی» که مربوط به دانشگاه شریف است باید اذعان کنم این ماهواره نزدیک سه ماه است که آماده پرتاب است. هزینه‌های آن به وزارت دفاع پرداخت شده و منتظر هستیم برنامه‌ریزی عملیاتی که آنها پاسخگو خواهند شد نیز ارائه شود.

آذری جهرمی در پایان تاکید کرد: همواره توسعه صنعت فضایی به عنوان یکی از صنایع استراتژیک در عرصه‌های مختلف نظیر کشاورزی، هواشناسی، حمل و نقل مورد تاکید وزارت ارتباطات است و سرمایه‌گذاری‌های لازم در این عرصه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا