اقتصاد کلان

چین واردات سویا از آمریکا را کاهش داد

واردات سویای چین از آمریکا در در ماه مارس نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، آمار گمرکی نشان می‌دهد که چین، بزرگ‌ترین واردکننده سویا در جهان، در ماه گذشته ۳.۳۷ میلیون تن از ایالات‌متحده وارد کرده که نسبت به سال قبل ۷.۱۸ میلیون تن کاهش یافته است.

بر اساس این داده‌ها، واردات طی سه ماه اول سال ۲۰۲۲ با ۳۰ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۱۳.۴ میلیون تن رسید. پکن پس از توافق تجاری اولیه در ژانویه ۲۰۲۰ بین دو کشور، خرید کالاهای کشاورزی ایالات‌متحده از جمله سویا را افزایش داده بود. محموله‌های ایالات‌متحده در مارس سال گذشته افزایش بیشتری داشت زیرا باران باعث کاهش برداشت و صادرات از برزیل شد.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌ها نشان داد که واردات سویا از برزیل در ماه مارس ۲.۸۷ میلیون تن بوده است که نسبت به سال گذشته ۳۱۵ هزار و ۳۳۴ تن افزایش یافته است.

تاخیر حمل‌ونقل پس از طوفان آیدا در ایالات‌متحده، صادرات محموله‌های آمریکایی را در سال گذشته کاهش داد و خریداران چینی واردات از ایالات‌متحده را کاهش دادند و منتظر برداشت برزیلی‌ها بودند اما خشکسالی امسال، محصول جدید برزیل را تحت تاثیر قرار داد و منجر به کاهش تولید شد و برخی از محموله‌ها را به تاخیر انداخت و با افزایش قیمت محموله‌های برزیلی، خریداران چینی به سویای آمریکا روی آوردند.

چین در سه ماهه اول ۶.۳۷ میلیون تن دانه‌های روغنی را از برزیل وارد کرد که ۳۷۰ درصد نسبت به ۱.۳۵ میلیون تن سال قبل افزایش داشت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا