بورسبورس اوراق

اقبال سهامداران به شرکت های بنیادی و DPS محور

محمد پورتدین_ کارشناس بازار سرمایه: چهارشنبه شروعی متعادل با گرایشی منفی داشت اما در نیمه دوم دادوستدها صنایعی نظیر بانکی، لاستیک سازی، زراعت و خودرویی با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه شدند.


به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، پایین هفته گذشته، بازگشایی نماد خاور و تشکیل صف خرید نماد خگستر، مزید بر افزایش تقاضای گروه خودرویی شد و نوسانات مثبت آنها را درپی داشت، نحوه معاملاتی که به نظر می رسد در اوایل این هفته نیز ادامه داشته باشد و پیش بینی می‌شود، بازار به لیدری گروه خودرویی، پالایشگاهی و بانکی، شروعی پرتقاضا و مثبت را تجربه کند.

ادامه انتشار گزارشات فصلی شرکت ها و قرار داشتن در فصل مجامع و در نهایت نگرش DPS محوری سرمایه گذاران میان مدتی این هفته نیز احتمالا ادامه داشته باشد و شرکت های بنیادی محور با سود تقسیمی بالا، همچنان با اقبال خریداران مواجه باشند که در این بین صنایع به ترتیب پتروشیمی، معدنی، سرمایه گذاری و صنایع کوچک بنیادیی نظیر یوتیلیتی، آی تی و.‌..در صدر گروهای مورد اشاره قرار خواهند داشت.

لازم به ذکر مجدد است که روند بازار سرمایه با خروج از رکود دوساله، صعودی پیش بینی می‌شود اما اصلاح و استراحت قیمتی و زمانی کوتاه مدت، لازمه ادامه صعود آن خواهد بود و از دید شخصی اینجانب سطوح ۱.۵۳۰ تا ۱.۵۸۰ میلیون واحدی شاخص کل، مقاومت محکمی برای شاخص کل و بازار محسوب می‌شود که پیش‌بینی می‌شود اصلاح موقت مورد اشاره در آن سطوح انجام شود در نتیجه پیشنهاد می‌شود، فعالین کم‌تجربه حتما در این سطوح، با احتیاط بیشتر و وسواس بالایی، معاملات خود را دنبال کنند.

مورد آخر درخصوص دادوستدهای هفته آینده، به عرضه اولیه نماد آسیاتک برمی‌گردد که احتمالا با PE بالایی، ارزش‌گذاریی و عرضه خواهد شد و در قیاس با هم گروهی‌های خود که PE پایین‌تری دارند، ایجاد اقبال خریداران در صنایع آی تی و خدمات اینترنتی را درپی خواهد داشت.

این رسانه پذیرای دیدگاه‌های کارشناسی مختلف در خصوص بازار سرمایه است اما دیدگاه‌های ارائه شده توسط کارشناسان لزوما دیدگاه این رسانه یا دیدگاه سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر ارکان بازار سرمایه نیست.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا