ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

درخواست گوگل برای ابطال جریمه ۱.۶ میلیارد دلاری

گوگل از دومین دادگاه عالی اروپا خواست جریمه ۱.۴۹ میلیارد یورویی (۱.۶ میلیارد دلار) که سه سال پیش توسط رگولاتورهای ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا به دلیل مانع تراشی برای رقیبان در تبلیغات جست و جوی آنلاین علیه این شرکت آمریکایی صادر شده بود را باطل کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این پرونده یکی از سه پرونده ای است که به صدور جمعا ۸.۲۵ میلیارد یورو جریمه ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا علیه محبوب‌ترین موتور جست و جوی اینترنت جهان منتهی شد.

کمیسیون اروپا در تصمیم سال ۲۰۱۹ خود اعلام کرد گوگل از نفوذ خود برای متوقف کردن استفاده وب سایتها از واسطه های دیگر بجز پلتفرم “اد سنس” (AdSense) که تبلیغات جست و جو فراهم می کند، سواستفاده کرده است. این کمیسیون اعلام کرد شیوه های غیرقانونی از فاصله سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ اتفاق افتاده است.

گوگل متعاقبا یافته های اتحادیه اروپا را در دادگاه عمومی مستقر در لوکزامبورگ به چالش کشیده است. این شرکت پرونده خود را در یک جلسه سه روزه که از روز دوشنبه آغاز می شود، پیگیری می کند.

گوگل در اسناد ارائه شده به دادگاه اعلام کرد ارزیابی رگولاتورهای اتحادیه اروپا از نفوذ گوگل و تصمیم کمیسیون اروپا که تبلیغات جست و جو و تبلیغات غیرجست و جو رقابت نمی کنند، اشتباه است.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل سال گذشته در مبارزه دادگاهی برای لغو جریمه ضد انحصارطلبی ۲.۴۲ میلیارد یورو در خصوص استفاده از سرویس مقایسه قیمت خرید خود و کسب برتری غیرمنصفانه نسبت به رقبای اروپایی کوچکتر، شکست خورد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا