امور زیربناییراه و ساختمان

رشد ۵۳ درصدی صادرات از پایانه مرزی میرجاوه در سال ۱۴۰۰

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تاکید کرد: صادرات از پایانه مرزی میرجاوه در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹، رشد ۵۳ درصدی داشته است.


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ایوب کرد با اعلام این خبر گفت: یک میلیون و ۵۶ هزار و ۳۶۱ تن کالا توسط ۴۶ هزار و ۱۲۹ دستگاه کامیون‌ در این مدت از پایانه مرزی میرجاوه به کشور پاکستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی، گاز مایع، گوجه فرنگی و هیدروکربن را از عمده‌ترین کالاهای صادراتی از پایانه مرزی میرجاوه در این مدت ذکر کرد و اظهار داشت: پایانه مرزی میرجاوه همواره یکی از پایانه‌های فعال کشور درحوزه صادرات، واردات و ترانزیت بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به جایگاه استان در توسعه اقتصادی و رونق تولید، تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان یکی از استان‌هایی است که بیشترین مرز خاکی و آبی را دارد، سابقه تاریخی این استان در مبادلات تجاری و قرار داشتن در مهمترین مسیر تجاری دنیای قدیم (جاده ابریشم) و نیز مراودات‌ قومی، فرهنگی و اجتماعی مرزنشینان با کشورهای همسایه این استان پهناور، کشورمان را همواره در یک موقعیت صادراتی خاص قرار داده است.

کرد اصلی‌ترین قابلیت توسعه سیستان و بلوچستان را تجارت خارجی، ترانزیت و حمل و نقل برشمرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته علیرغم شیوع‌ بیماری کرونا، روند صادرات از پایانه مرزی میرجاوه بدون توقف صورت گرفت و در حال حاضر هم به طور متوسط روزانه بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون از پایانه مرزی میرجاوه تردد می‌کنند.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا