بورسبورس اوراق

عملکرد مرکز مالی بعد از ۵ سال: زیان انباشت صفر

دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه، مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق العاده مرکز مالی ایران برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا) و به نقل از روابط عمومی مرکز مالی ایران، در این جلسه که با حضور تمامی سهامداران مرکز مالی ایران برگزار شد، گزارش هیأت مدیره به مجمع در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ و اهم برنامه‌های سال آتی توسط سجاد موحد، مدیرعامل مرکز مالی ایران قرائت و ارائه شد.

سجاد موحد در این جلسه در خصوص عملکرد مرکز مالی ایران در سال ۱۴۰۰ گفت: یکی از رسالت‌های مرکز مالی ایران از بدو تاسیس موضوع ارتقای سواد و به ویژه دانش مالی از طریق برگزاری دوره های آموزشی تخصصی است که در این زمینه مرکز در سال ۱۴۰۰ با گسترش فعالیت‌های خود و طراحی، تدوین و آموزش بیش از ۴۵۲ عنوان دوره آموزشی جدید متناسب با بازارهای مالی توانست ۳۰۲ هزار نفر ساعت آموزش تخصصی را به بیش از ۱۸ هزار دانش‌پذیر ارائه کند. در این زمینه مجوزهای مختلف آموزشی از نهادهای مربوطه از جمله سازمان فنی و حرفه‌ای، سازمان مدیریت و برنامه و پژوهشکده بیمه نیز دریافت شد.

وی افزود: راه اندازی و تکمیل بخش اول سامانه بورس تلنت که سامانه تخصصی اشتغال در بازار سرمایه است، یکی دیگر از دستاوردهای مرکز مالی ایران در سال ۱۴۰۰ بود که در سال ۱۴۰۱ به صورت ویژه دنبال خواهد شد تا به یک محصول کاربردی برای تمامی بازارهای مالی تبدیل شود. همچنین در راستای آموزش کاربردی دوره‌های کارگاهی با عنوان بوت کمپ در سال ۱۴۰۱ اجرا خواهد شد.

سجاد موحد در ادامه گفت: با عنایت به مصوبه دومین جلسه شورای راهبری محیط‌های آزمون (سندباکس) بازار سرمایه در آذر ماه ۱۴۰۰، مرکز مالی ایران به‌عنوان مجری محیط‌های آزمون (سندباکس) بازار سرمایه جهت انجام وظایف مقرر وفق ماده ۸ دستورالعمل اجرایی به مدت دو سال تعیین شد. حسب دریافت این ابلاغیه از دبیرخانه شورای راهبری، وظایفی همچون تأمین منابع و نیازمندی‌های مربوط به این محیط به مرکز مالی ایران تفویض شد و در این مدت نیز نسبت به تشکیل کمیته‌های تخصصی و فرآیندهای مورد نیاز اقدام شد و همچنین طرح‌های نوآور واصله بررسی شد.

مدیرعامل مرکز مالی ایران در پایان گزارش خود افزود: به لطف خداوند و با تلاش‌های تمامی همکاران، مرکز مالی ایران توانست پس از عبور از یک دوران سخت، از نظر مالی نیز عملکرد قابل قبولی ثبت کند و برای اولین بار از سال ۱۳۹۵ زیان انباشه نداشته باشد.

در ادامه مجمع به اتفاق آراء گزارش هیأت مدیره و صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ را به همراه یادداشت‎های توضیحی آن تصویب کرد و گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت در مورد گزارش هیأت مدیره، صورت وضعیت مالی، صورت سود و زیان و صورت گردش وجوه نقد برای سال مالی منتهی به تاریخ فوق‌ الذکر توسط حسابرس قرائت شد.

همچنین در ادامه مجمع عمومی فوق العاده برگزار شد و افزایش سرمایه مرکز مالی ایران در راستای ارتقای دانش و سواد مالی در کشور و بهبود پایگاه آموزش بازار سرمایه به اتفاق آرا مصوب شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا