امور زیربناییراه و ساختمان

تخلیه‌ و بارگیری ۱۶.۵ میلیون تنی کالا در بنادر ایران

میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی فرودین سال ۱۴۰۱، معادل ۱۶ میلیون و ۴۴۵ هزار تن بود که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۴ درصدی را نشان می‌دهد.


همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از وزارت راه و شهرسازی، میزان تخلیه کالاهای نفتی طی فروردین سال ۱۴۰۱ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی معادل ۲ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۷۸۷ تن، میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی ۴ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۶۱۲ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۶ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۳۹۹ تن بود که حاکی از رشد ۲ درصدی در بخش کالاهای نفتی، رشد ۲۰ درصدی در بخش کالاهای غیرنفتی و رشد ۱۳ درصدی در بخش کالاهای نفتی و غیرنفتی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

میزان بارگیری کالاهای نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی فروردین سال ۱۴۰۱ معادل ۵ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۸۳۳ تن، میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی ۴ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۹۲۰ تن و مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۱۰ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۷۵۳ تن بوده است.

جمع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در فروردین سال جاری، معادل ۷ میلیون و ۷۵۷ هزار و ۶۲۰ تن و جمع تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی ۸ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۵۳۲ تن بود؛ همچنین مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۱۶ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۱۵۲ تن بوده که حاکی از رشد ۴ درصدی در بخش کالاهای نفتی و غیرنفتی، ‌ نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

تخلیه و بارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز طی فروردین سال ۱۴۰۱، معادل ۱۸۲ هزار و ۴۸۲ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری ۱۶۹ هزار و ۳۸۵ TEU طی فرودین سال ۱۴۰۰، رشد ۸ درصدی را نشان می‌دهد.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا