بورس

حذف ۱۶هزار مکاتبه کاغذی با ۳درگاه در سمات

مدیر فناوری اطلاعات سپرده گذاری مرکزی سمات گفت: غیرکاغذی شدن معاملات بورس ، حدود ۱۶ هزار مکاتبه را حذف کرده و هزینه کارگزاران و ناشران را هم کاهش داده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، خبر های دریافتی از سمات حاکی است علی حسنی در این خصوص مدیر فناوری شرکت سپرده گذاری با بیان اینکه ۳ درگاه "دارا" برای سرمایه گذاران، "کارا" برای کارگزاران و "دانا" برای ناشرین راه اندازی شده عنوان کرده است: هدف از این درگاهها حذف مکاتبات اداری است. عدم حضور ذینفعان ، تسریع کارها و بالا بردن سطح امنیت در ارائه خدمات از دیگر اهداف راه اندازی این سه درگاه است.

وی ادامه داد : بحث تسهیل در ارائه خدمات یا تسریع به وضوح در نتایج این درگاه ها دیده می شود و اگر فرآیندی در یک هفته انجام می شد در حال حاضر در نصف روز به انجام می رسد.

مدیر فناوری اطلاعات سپرده گذاری مرکزی گفت: این درگاه ها قابلیت نظارت و مانتیورینگ دارند و ذینفع می تواند آن را دنبال کند.

وی با اشاره به اینکه هزینه در بخش کارگزاران و ناشران کاهش پیدا کرده است ، افزود: با کم کردن سفرهای بین شهری برای سهامداران ، بخشی از هزینه رفت و آمد آنان نیز کاهش یافته است

حسنی اظهار داشت : غیرکاغذی شدن معاملات حدود ۱۶ هزار مکاتبه را حذف کرده است و بدون انجام این مکاتبات، ارائه خدمات به کارگزاران انجام شده است.

وی درخصوص امنیت این درگاه ها گفت: دریافت کننده های خدمات سپرده گذاری از درگاه دارا برای اطمینان از امنیت آن باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و یک بار احراز هویت شوند، در این صورت دیگر نیازی نیست که به دفاتر مراجعه کنند و امنیت آنها تضمین شده است.

حسنی خاطر نشان کرد : در مورد درگاه کارا نیز، درگاه الکترونیکی مجهز به گواهی امضاء دیجیتال است و سطح بالای امنیت وجود دارد.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا