امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

امنیت غذایی پایدار با توسعه کشاورزی دانش‌بنیان ایجاد می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی در پیامی به کاروان ترویجی ارتقای بهره‌وری کشاورزی، برپایی نهضتی جهادی برای ترویج دانش و نوآوری در عرصه‌های کشاورزی را اقدامی ارزشمند و شایسته تقدیر دانست.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «سید جواد ساداتی‌نژاد» در این پیام آمده است؛ توسعه، استقلال و اقتدار کشور در حوزه کشاورزی و تامین امنیت غذایی مرهون مجاهدت کشاورزان، روستاییان و عشایر و تلاش کارشناسان و مدیران وزارت جهاد کشاورزی در خدمت‌رسانی مطلوب برای ایفای وظیفه خطیر راهبری بخش کشاورزی است.

حفظ امنیت کشاورزی غذایی کشور در سطح مطلوب با وجود فشار تغییرات اقلیمی نامساعد، محدودیت منابع پایه و همچنین اعمال تحریم‌های ظالمانه، مستلزم مجاهدتی عظیم برای گسترش نوآوری از طریق ارتقای دانش، بینش، مهارت و صلاحیت حرفه‌ای کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی است.

بی‌شک توسعه کشاورزی دانش‌بنیان به‌منظور افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی با رویکردی جامع و پایدار متضمن حفاظت و صیانت از منابع پایه آب و خاک، امنیت غذایی پایدار کشور را در پی خواهد داشت. بسط دانش و نوآوری در عرصه‌های کشاورزی رسالت سترگی است که به یاری خدای متعال و تلاش مروجان، محققان، متخصصان و کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی همبسته با بهره‌گیری از دانش و تجارب ارزشمند خبرگان بخش کشاورزی و با استفاده حداکثری از ظرفیت کنشگران موثر نظام نوآوری کشاورزی در مسیر دستیابی به سطح مطلوب اقتدارغذایی دست یافتنی است.

تلاش و کوشش سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برای راه‌اندازی «کاروان ترویجی ارتقای بهره‌وری کشاورزی» در تعامل سازنده با معاونت‌ها و سازمان‌های اجرایی وزارت و سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها، به‌منظور برپایی نهضتی جهادی برای ترویج دانش و نوآوری در سطح عرصه‌های کشاورزی اقدامی ارزشمند و شایسته تقدیر است. از زحمات و تلاش‌های عوامل و دست‌اندرکاران این برنامه به‌خصوص مروجان، محققان، متخصصان و کارشناسان خدوم وزارت و همچنین کشاورزان خبره و واحدهای خدمت‌رسان غیردولتی فعال در حوزه مشاور فنی، برای پیشبرد اهداف بخش کشاورزی در مسیر اعتلای میهن اسلامی سپاسگزاری می‌نمایم. سربلند و پیروز باشید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا