بانکبانک و بیمه

تاکید مدیرعامل بانک ملی ایران بر ضرورت اصلاح نظام بانکی

مدیرعامل بانک ملی ایران و رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی در چهلمین نشست مشترک مدیران عامل نظام بانکی کشور بر ضرورت اصلاح نظام بانکی و قانون بانکداری در کشور تاکید کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، محمدرضا فرزین در این مراسم که با حضور  ابوذر سروش معاون نظارتی بانک مرکزی، کوروش پرویزیان رییس شورای عالی کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی و مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی برگزار شد، با بیان این که اصلاح قوانین و مقررات جدید در نظام بانکی موجب چابکی و پویایی بانک ها خواهد شد، افزود: اصلاحات جدید و بازنگری در قوانین و مقررات بانک ها در حوزه های ارزی و ریالی موجب هدایت منابع بانک ها به سمت تولید، جلوگیری از رشد نقدینگی و راهی برای توسعه اقتصاد کشور  خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی خاطرنشان کرد: دولت در سال جدید قصد دارد طرح های جدیدی را در حوزه های مختلف آغاز کند و نظام بانکی کشور نیز باید با پویایی و چابکی بتواند همکاری های لازم را در این زمینه ارائه دهد.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به نقش ویژه‌ شبکه بانکی در تامین مالی گسترده تولید و صنعت کشور افزود: با همکاری شورای پول و اعتبار و تدابیر و تمهیدات ویژه شورای هماهنگی بانک ها در صدد هستیم تا با اصلاح متغیرها و قوانین پولی و بانکی با بسیج امکانات، دولت را در مسیر تحول و توسعه یاری کنیم.

وی در ادامه با تأکید بر آمادگی بانک ها در حمایت از طرح های توسعه ای دولت گفت: با هماهنگی بانک مرکزی، نظرات و پیشنهاداتی در ارتباط با سیاست پولی جدید داریم که امیدواریم مورد توجه واقع شوند تا بتوانیم در توسعه کشور سهیم باشیم.

همچنین در این نشست معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان اینکه خدمات دهی به طرح های توسعه ای کشور از مهم‌ترین اولویت‌های پیش روی بانک‌هاست، گفت: با همکاری و آمادگی شبکه بانکی، تمام تلاشمان را برای بهبود فضای اقتصادی کشور به کار خواهیم گرفت.

سروش در ادامه‌ از مدیران عامل بانک‌ها خواست تا در داخل خود شبکه بانکی با اولویت قرار دادن و ارائه تسهیلات و خدمات بهینه به تولید کشور کمک کنند.

وی در ادامه با اشاره به این که حضور شبکه بانکی موجب تسهیل چرخ اقتصاد کشور خواهد شد، از روابط عمومی های بانک ها خواست فعالیت ها، خدمات، اقدامات و مجاهدت های بانک ها را برای اطلاع آحاد مردم در رسانه های مختلف کشور بازتاب و منعکس شود.

در این جلسه مدیران عامل بانک‌ها در خصوص افزایش متناسب سازی خدمات بانکی، نرخ سود تسهیلات، مشارکت همه جانبه نظام بانکی در اعطای تسهیلات و سایر مسایل شبکه بانکی بحث و تبادل نظر کردند.

در پایان نیز مدیران عامل بانک ها سایر مشکلات شبکه بانکی را بررسی و همچنین به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا