بانکبانک و بیمه

موزه بانک ملی ایران، برگ افتخاری در تاریخ بانکداری کشور

روز جهانی موزه هر ساله بهانه‌ای برای یادآوری اهمیت و جایگاه میراث فرهنگی در کشورهاست و با توجه به جایگاه بانک ملی ایران در عرصه‌های مختلف کشور، موزه این بانک را می‌توان به عنوان سند و تاریخچه صنعت بانکداری کشور دانست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، بیش از چهل سال است که شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) ۱۸ می مصادف با ۲۸ اردیبهشت ماه را با هدف افزایش آگاهی نسبت به نقش مهم موزه‌ها برای تبادلات فرهنگی، غنی‌سازی فرهنگ‌ها و توسعه درک متقابل، همکاری و ایجاد صلح میان مردم «روز جهانی موزه» نامگذاری‌ کرده است.

این شورا هر ساله و در آستانه سال نو میلادی موضوعی را به عنوان شعار روز جهانی موزه‌ها منتشر و از همه موزه‌ها برای طراحی رویدادهای خود با نظر گرفتن این شعار دعوت می کند.

شعار امسال ایکوم «قدرت موزه‌ها» در نظر گرفته شده است. موزه‌ها این قدرت را دارند که به عنوان مکان‌هایی بی نظیر برای اکتشاف موضوعات مختلف، جهان پیرامون ما را دگرگون سازند.

با همین باور، بانک ملی ایران با افتتاح موزه، بار دیگر متولد شد.

«موزه بانک ملی ایران» از زمان تاسیس در سال ۱۳۹۶ تا کنون رویدادهای متنوعی را شاهد بوده که علاوه بر آن، دو نشان «موزه برتر» در بین موزه های مطرح ایران بر اساس آرای هیات داوران «ایکوم» را نیز در کارنامه خود دارد.

همچنین این موزه تا کنون بزرگان بسیاری را از سفرای کشورهای خارجی، وزرا، نمایندگان مجلس، متخصصان حوزه تاریخ تا دانش آموزان و آینده سازان این کشور، دانشجویان و علاقه مندان به این حوزه را به خود دیده است.

موزه بانک ملّی ایران روز جهانی موزه و هفتهٔ میراث فرهنگی را گرامی داشته و در راستای شعار امسال، همواره در تلاش است تاریخچه پول و بانکداری کشور را از طریق حفظ و نمایش آثار، انتشار مطالب علمی و آموزشی، توسعه و بهره‌برداری از فناوری‌های نوین به آحاد مردم ارائه دهد. مفتخریم به نمایندگی از کارکنان شریف بانک ملی ایران، عموم مردم عزیز به ویژه فرهیختگان و مشتریان محترم و علاقمندان تاریخ و علوم باستانی را به بازدید از موزه این بانک دعوت نماییم.

موزه بانک ملی ایران در خیابان فردوسی تهران واقع است و در آن مجموعه ای ارزشمند از اشیای قدیمی شامل آثار هنری، سکه و نشان یادبود، اسناد و تاریخچه بانکداری، صنایع دستی و… به نمایش گذاشته شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا