صنعت، معدن، تجارتمعدن

طرح ۴۰هزار تنی کنسانتره نفلین کلیبر، در مرحله تست راه اندازی است

معاون شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: طرح ۴۰هزار تنی تولید کنسانتره نفلین سینیت، در مرحله تست راه اندازی است. به گفته خدایار کریم نژاد، تولید در مجموعه نفلین سینیت کلیبر با هدف رقابت در بازار جهانی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، خدایار کریم نژاد با بیان این مطلب گفت: اجرای طرح ۴۰ هزارتنی تولید کنسانتره نفلین سینیت کلیبر که با هد‌ایت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران توسط بخش خصوصی به مورد اجرا درامده، با هدف رقابت در بازارهای جهانی دنبال می شود.

معاون بهره برداری و اکتشاف ایمپاسکو در ادامه تصریح کرد: این طرح در چارچوب توسعه منطقه کلیبر ( آذربایجان شرقی ) به منظور اشتغال زایی بیشتر و تولید با کیفیت بالاست و به روش ” تر” عملیاتی شده و اکنون در حال انجام تست های راه اندازی است.

کریم نژاد یاداور شد: کیفیت بالای محصول تولیدی در قالب طرح ۴۰ هزارتنی ، کاهش باطله را به دنبال دارد و بالا بودن بازدهی تولید، سبب کاهش گردوغبار ناشی از فرآوری می شود و این امر از مزایای طرح محسوب می شود که جذب بیشتر مشتریان داخلی و خارجی را هم بدنبال خواهد داشت.

وی افزود: راهبر مجتمع با انجام برخی اصلاحات در خطوط قدیم توانسته دانه بندی و کیفیت محصول تولیدی را برابر با انتظارات بازار هدف ، ارتقا بخشد.

کریم نژاد اظهار داشت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ( ایمپاسکو) در چارچوب سیاست دولت، مبنی بر توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و افزایش اشتغال زایی نسبت به جذب سرمایه گذار بخش خصوصی به منظور استخراج و فروش معادن و راهبری مجتمع های تابعه خود اقدام کرده است.

به گفته وی، ایمپاسکو در این روش علاوه بر صیانت از منافع دولت به روش حفظ مالکیت واحد های معدنی، موجب می شود وضعیت اقتصادی مجتمع ها بهبود یافته و فعالیت های توسعه ای و افزایش تولید توسط بخش خصوصی منجر به اشتغال زایی بیشتر و جذب نیروی انسانی جدید می شود.

معاون بهره برداری و اکتشاف ایمپاسکوخاطرنشان کرد: مجتمع نفلین سینیت کلیبر در چارچوب راهبری ایمپاسکو سال ۱۳۹۶ به بخش خصوصی واگذار شد و تعداد نیروی انسانی مجتمع در زمان واگذاری ۴۶ نفر بوده که برای سرمایه گذاری به عمل آمده توسط راهبر سال ۱۴۰۰ به ۹۰ نفر افزایش یافت.

وی در ادامه افزود: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی بخش دولتی منع سرمایه گذاری داشت و با برنامه واگذاری دو هدف را دنبال می کرد ، یکی رعایت قانون و دیگر بستر سازی برای مشارکت بخش خصوصی بود.

آمارهای اعلامی حاکی است، میزان تولید کنسانتره نفلین سینیت در سال گذشته به رقم حدود ۷۸۰۰ تن رسید و میزان محصول فروخته شده حدود ۷۴۰۰ تن بود.

گفتنی است مجتمع نفلین سینیت کلیبر در استان آذربایجان شرقی در کیلومتر ۲۰ جاده کلیبر به اهر واقع شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا