ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

برای هوشمندسازی پست از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از نمایشگاه ایده‌بازار پست، ظرفیت‌های بخش خصوصی این حوزه را مناسب ارزیابی کرد و گفت: باید با استفاده از این ظرفیت بتوانیم پست هوشمندی در تراز جمهوری اسلامی داشته باشیم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، عیسی زارع‌پور در چهارمین روز از هفته ارتباطات، از نمایشگاه «ایده بازار پست» رویداد نوآوری و کارآفرینی؛ در موزه ارتباطات بازدید کرد. وزیر ارتباطات همچنین از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه‌های پست هوشمند، لجستیک یکپارچه، سیستم‌های پرداخت، حمل و نقل پاک و برقی، سکوی تجارت الکترونیک، استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین در حوزه لجستیک و استفاده از فناوری‌های حمل و نقل پیشرفته و هوشمند بازدید و با مسوولین این کسب‌وکارها درباره فراینده انجام کارها گفت‌وگو کرد.

وزیر ارتباطات در این بازدید هوشمندسازی پست را یکی از برنامه‌های این دوره وزارت ارتباطات اعلام کرد و گفت: این هوشمندسازی از مرحله قبول مرسوله تا رسیدن مرسوله به دست مردم در حال انجام است و این نمایشگاه نشان می‌دهد که ما ظرفیت‌های خوبی در تمام این مراحل در بخش خصوصی داریم و با استفاده از این ظرفیت باید بتوانیم پست هوشمندی در تراز جمهوری اسلامی داشته باشیم که بتواند خدمات باکیفیتی به مردم ارائه کند.

وی درباره فعالیت‌های شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها در موضوعات مشترک نیز افزود: این موضوع باعث رقابت بین استارت‌آپ‌ها می‌شود و امکان دارد که از ایده تا رسیدن به بازار تعداد از آنان باقی بمانند که بسیار مناسب است، چرا که بازار بزرگی در این حوزه داریم و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.

زارع‌پور تصریح کرد: البته این وضعیت نباید طوری باشد که در یک حوزه تعداد زیادی استارت‌آپ داشته باشیم و در بخش دیگری که مورد نیاز است استارت‌آپی فعال نباشد و باید راهبری و نظارت از طریق شرکت پست وجود داشته باشد تا در تمام مراحل از قبول تا تحویل مرسوله شرکت‌های نوآور فعالیت داشته باشند.

به گزارش آرمان اقتصادی، رویداد ایده بازار پست در زمینه حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و با توجه به اهداف تاسیس و فعالیت‌های انجام‌شده در مرکز نوآوری “پست، تجارت الکترونیک و لجستیک پیشرفته” در قالب نمایشگاهی یک روزه برگزار شد، ال شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌های عضو مرکز نوآوری پست است تا بتوانند دستاوردهای خود را در آن به نمایش گذاشته و مسوولان و شرکت‌هایی که کارشان مرتبط با پست است، نیازهایشان را مطرح و از دستاوردهای آنها استفاده کنند.

شرکت‌های عضو مرکز نوآوری نسبت به ارائه طرح‌های فناورانه و نوآورانه خود در حوزه پست؛ تجارت الکترونیک و لجستیک اقدام کردند. وزیر ارتباطات ضمن استماع گزارش تمامی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه با آنان به گفتگو پرداخت و پاسخگوی سوالات آنان بود. طی بازدید زارع‌پور از این رویداد مقرر شد فضایی در موزه ارتباطات به مرکز نوآوری پست اختصاص یابد و این موزه به کارخانه نوآوری تبدیل شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا