انرژی

رکوردشکنی جدید افزایش قیمت بنزین در آمریکا و اروپا

قیمت بنزین در آمریکا و اروپا روز چهارشنبه به رکورد بالای جدیدی رسید و میانگین قیمت هر گالن بنزین در کالیفرنیا شش دلار در مقایسه با بیش از ۹ دلار در نروژ و دانمارک بود.

به گزارش آرمان اقتصادی، انجمن اتوموبیل آمریکا اعلام کرد میانگین قیمت ملی بنزین از ۴.۵۲۳ دلار در روز سه شنبه به ۴.۵۶۷ دلار در روز چهارشنبه افزایش پیدا کرد. قیمت بنزین مدت مشابه سال گذشته ۳.۰۴۳ دلار بود که افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمتها در مدت یک سال را نشان می دهد.

در کالیفرنیا، میانگین قیمت بنزین از ۶۰.۲۱ دلار در سه شنبه به ۶.۰۵ دلار در چهارشنبه صعود کرد در حالی که یک سال پیش، ۴.۱۳۵ دلار بود.

ادامه افزایش قیمتهای بنزین در آمریکا باعث شد بانک جی پی مورگان درباره بالاتر رفتن قیمت بنزین تحت تاثیر ادامه جنگ روسیه در اوکراین و آغاز فصل رانندگی تابستانی در آمریکا هشدار دهد. ناتاشا کانوا، مدیر تحقیقات کالاها و نفت جهانی جی پی مورگان به شبکه سی ان ان گفت: ریسک رسیدن قیمت بنزین به شش دلار تا اوت، وجود دارد. با انتظاراتی که برای تقاضای بالا در فصل رانندگی تابستانی وجود دارد، قیمت خرده فروشی آمریکا ممکن است تا اوت به میزان ۳۷ درصد دیگر افزایش پیدا کند.

اندرو گراس، سخنگوی انجمن اتوموبیل آمریکا، اظهار کرد: قیمت بالای نفت و عدم وجود ظرفیت پالایش، عامل افزایش قیمتها در جایگاههای سوخت بوده است و حتی افت فصلی تقاضا برای بنزین در فاصله تعطیلات بهاری تا تعطیلات روز یادبود هم نتوانست به پایین بردن قیمتها کمک کند.

در اروپا، رانندگان وضعیت بدتری دارند و طبق اطلاعات وب سایت گلوبال پترول پرایس، قیمت هر گالن بنزین در انگلیس ۷.۷۰ دلار، در بعضی از مناطق آلمان ۸.۲۵ دلار و در نروژ و دانمارک بیش از ۹ دلار و در استونی بیش از ۷.۷ دلار است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، بالاترین قیمت بنزین در دنیا روز چهارشنبه در هنگ کنگ به ثبت رسید که ۱۰.۹۶۶ دلار در هر گالن بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا