بانکبانک و بیمه

مهم‌ترین وظیفه کارشناسان فناوری اطلاعات حرکت مبتنی بر ظرفیت های موجود تکنولوژی است

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون با بیان اینکه بانکداری و اقتصاد دیجیتال با سرعت و شتاب در حال حرکت است گفت: مهم‌ترین رقیب امروز بانک ها فین تک ها هستند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب استان خراسان رضوی، امیرهوشنگ عصارزاده در همایش کشوری تکریم و تعالی کارشناسان فناوری اطلاعات در مشهد ضمن مرور تحولات در حوزه بانکداری دیجیتال گفت: شناخت و رصد این تغییرات برای برنامه ریزی آینده پیش روی بانک بر عهده کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات می باشد.

عصارزاده با اشاره به فضای رقابتی در صنعت بانکداری گفت: اگر بخواهیم درست برنامه ریزی کنیم باید از آینده پیش روی بانک اطلاع داشته باشیم درغیر این صورت رفتار ما منفعلانه و برخلاف واقعیات موجود خواهد بود که منجر به تصمیمات هزینه ساز خواهد شد.

عضوهیات مدیره بانک توسعه تعاون با اشاره به تحولات در صنعت بانکداری افزود: صحبت از انقلاب صنعتی چهارم و پنجم حول بانکداری و اقتصاد دیجیتال هست که به ما فرصت انتخاب نمی دهد. وی در همین زمینه گفت: نمی‌گوییم باید مقهور و تسلیم این تحولات شویم بلکه باید با برنامه ریزی و رصد هوشمندانه آن را به خدمت بگیریم.

عصارزاده در ادامه به مرور وظایف کارشناسان فناوری پرداخت و گفت: اولین و مهمترین وظیفه کارشناسان فناوری اطلاعات رصد تغییرات و ارائه تصویر روشن از آینده بانک و سوق دادن آن به حرکت بر لبه تکنولوژی می باشد.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون دومین وظیفه کارشناسان حوزه فناوری را آگاه سازی بدنه سازمان با محصولات و بالا آوردن سطح اطلاعات سطوح مختلف بانک در حوزه بانکداری نوین عنوان کرد.
عصارزاده در ادامه ضمن بررسی تفاوت های بانکداری الکترونیک و دیجیتال گفت:ذهن ما بر مبنای بانکداری الکترونیک شکل گرفته به طوری که فرآیندها، ساختارها و رفتار ما مبتنی بر بانکداری الکترونیک هست در حالی که امروز و الان بحث بانکداری دیجیتال هست.
عضو هیات مدیره در پایان سخنانش با اشاره به کسب و کارهای دیجیتال، معطل ماندن و برنامه ریزی بلندمدت کردن در این زمینه را خطا دانست و گفت: بانکداری و اقتصاد دیجیتال معطل کسی برای اخذ مجوز نمی ماند. شاهد ماجرا این که واقعا چه کسی در کشور ما برای ورود به خرید و فروش ارز دیجیتال اجازه گرفت؟

عصارزاده در پایان ضمن تشکر از حوزه فناوری اطلاعات و روابط عمومی بابت برگزاری این همایش گفت: استان خراسان رضوی که امروز میزبانی این همایش را بر عهده دارد با داشتن مجموعه ای منسجم، قوی و کارآمد حقیقتا توان و ظرفیت برای برگزاری این برنامه ها در سطوح بالاتری را دارد.

در ادامه جلسه معاون مدیرعامل در امور استانها و بازاریابی ضمن بررسی تحولات دیجیتال در فضای آینده صنعت بانکداری گفت: سازمان های امروز سیسستم های به هم پیوسته با انعطاف پذیری بالا دانست که اجزاء و و اضلاع مختلف به واسطه ظرفیت و میزان اثر بخشی ، نقش آفرینی می کنند که مسلما این نقش آفرینی با رویکرد سیستمی منجر به هم افزایی در راستای تحقق اهداف و برنامه ها می شود وی در همین رابطه افزود سیستم زمانی پابرجاست که تعامل ، تفاهم ، مشارکت برقرار و تزاحم وجود نداشته باشد
سعید معادی در ادامه ضمن بیان اینکه استراتژی چیزی جزء داشتن سمت و سوی مسیر حرکت و تحرک و اقدام نیست گفت ، تلفیق این دو مولفه و بکار گیری و بهره گیری منطقی ، عالمانه و عملانه می تواند موجب خلق ارزش شود در غیر این صورت فقدان کارایی و اثر بخشی و هدر رفت و در نهایت شکست را به دنبال خواهد داشت .
معادی یاد آور شد: تغییر و تحول به سرعت سرسام آوری ساری و جاری است به نحوی که نقش و کارکردها را کرده است بنابراین لازم است که به موازات تغییرات کارکردی رویکرد ها هم تغییر یابد وی با اشاره به وجود رقبای جدی در صنعت بانکداری گفت: در این تحولات پر شتاب برای کسب و کار ذینفعان و مشتریان صبوری به خرج نمی دهند و پایداری و ماندگاری را در دستور کار قرار نمی دهند بلکه یا با اهرم فشار و اجبار برای تغییر که در قالب انتظار و در خواست مطرح می گردد کسب و کار را مجاب به انطباق با شرایط و وضعیت موجود قرار می دهند و تغییر وضعیت قرار می دهند یا اینکه با بهره گیری از فناوری و تکنولوژی جدید و روز آمد تبدیل به رقبای جدی می شوند
معاون مدیرعامل بانک توسعه تعاون افزود: متخصصین و کارشناسان فناوری در عرصه تحولات مبتنی بر فناوری و تکنولوژی به عنوان پیشران جدی محسوب می شوند
معاون مالی و پشتیبانی بانک توسعه تعاون گفت: خیلی از فرآیندهای ما فناورانه نشده است و به نظر باید هر بخشنامه ای یک پیوست فناوری و تبلیغات داشته باشد.
محمد ذوالفقاری در ادامه با اشاره به نقش کارشناسان فناوری گفت: ورودی های اطلاعات ما درباره بازارشما هستید، سمت و سوی فکر من و شما آینده بانک را رقم می زند، شما اگر محافظه کار باشید بانک هم عقب گرد و پسرفت خواهد کرد و اگر فناورانه باشید بانک هم فناورانه می شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا