بورسبورس اوراق

بازار چشم‌انتظار برخی تعیین تکلیف‌ها

کارشناس بازار سرمایه-محمد پورتدین: در آخرین روز هفته گذشته، بازار با توجه به قرار داشتن شاخص کل در سطوح مهم مقاومتی روانی، اکثرا متعادل با گرایشی منفی در همه صنایع دنبال شد.


به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، خریداران با چاشنی احتیاط، وسواس قیمتی و تمرکز خرید در قیمت های پایین تر سپری شد و به جز صنایع خودروی، شوینده، معدنی و عرضه های اولیه که به ترتیب به دلایل انتشار رسمی خبر عرضه بلوکی، افزایش مجدد نرخ محصولات، داشتن سهامداران عمده فعال و قوی با ورود نقدینگی مواجه بودند.

سایر صنایع با برتری فروشندگان و عمدتا نوسانات منفی به کار خود پایان دادند که در این بین فشار فروش و معاملات منفی گروه پالایشگاهی، به دلیل مشخص شدن گزارشات حسابرسی نشده کمتر از انتظار آنها قبل از درج اطلاعات رسمی در کدال، نمایان تر از سایر صنایع بود.

ارزش معاملات خرد نیز با افت محسوسی در محدوده ۶ همت سپری شد، تا بیش از پیش از احتیاط و تامل اهالی بازار سرمایه در هفته پیشرو حکایت داشته باشد.

با توجه به موارد گفته شده، پیش بینی می شود این هفته صنعت پالایشگاهی تا انتشار گزارشات حسابرسی شده با فشار فروش و معاملاتی منفی مواجه باشند، سایر صنایع نیز نحوه دادوستدی همانند چهارشنبه گذشته (متعادل با گرایشی منفی) را تجربه کنند و چاشنی تامل، وسواس و احتیاط در معاملات، ادامه داشته باشد.

در این میان مشخص شدن تکلیف بلوک‌های خودرویی، انتشار اخبار مثبت رسمی برجامی، رشد محسوس نرخ ارز و از همه مهمتر، ادامه انتشار گزارشات فصلی و ۱۲ ماه شرکت ها، کفه ترازو را به سمت خریداران یا فروشندگان هدایت خواهد کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا