اقتصاد کلان

سبدگردان قلابی بورس بازداشت شد

عکس آرشیوی است

رییس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از بازداشت مشاور و سبدگردان صوری بازار سرمایه خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی در توضیح جزئیات این خبر گفت:‌ به دنبال رسیدگی به پرونده‌های اخلال در بازار بورس و اوراق بهادار از سوی پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ، چندی پیش پرونده‌ای با موضوع سبد گردانی و مشاوره سرمایه گذاری در معاملات در دستورکار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت. در جریان رسیدگی به این پرونده متهم که فردی با هویت معلوم بود مورد شناسایی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه متهم با حضور در فضای مجازی و سوءاستفاده از شبکه‌های اجتماعی تعداد قابل توجهی دنبال‌کننده برای خود جمع کرده بود، گفت:‌ این فرد با شگردها و تبلیغات مختلف اقدام به معرفی خود به عنوان مشاور بازار سرمایه و سبدگردان این بازار کرده بود. در حالی که در بررسی‌های پلیس مشخص شد که نامبرده هیچگونه مجوزی برای فعالیت از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت نکرده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: متهم با وعده پرداخت سود کلان در کمترین زمان به سرمایه گذاران بورس توانسته بود اعتماد اشخاص را به خود جلب کند تا جایی که کاربران حاضر به در اختیار گذاشتن نام کاربری و رمز عبور کارگزاری خود به وی نیز شده بودند و متهم نیز با دسترسی به حساب کاربری شخصی آنها  مبادرت به جذب سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریالی کرده و پس از آن متواری شده بود.

ولی‌پور گودرزی با بیان اینکه متهم از سوی پلیس مورد شناسایی قرار گرفته و پس از اخذ مجوزهای قضایی در عملیاتی از سوی مأموران دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد، گفت: این فرد در بازجویی‌های انجام شده سعی در انکار بزه انتسابی داشت؛ اما پس از مواجهه با ادله موجود لب به اعتراف باز و به جرم خود اعتراف کرد. پس از آن نیز به همراه پرونده متشکله برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا