بانکبانک و بیمه

بخشنامه تامین مالی بخش IT و ICT از محل منابع داخلی پست بانک ایران ابلاغ شد

اداره کل بررسی و نظارت بر طرح‌ها پست بانک ایران بخشنامه تامین مالی بخش IT و ICT از محل منابع داخلی بانک را به شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اداره کل روابط عمومی، این بخشنامه که بر اساس مصوبه ۱۳۱۰ مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۸ هیات مدیره ابلاغ شده است، با اعطای تسهیلات به طرح‌های ایجادی ویژه شرکت های دانش بنیان شامل ICT، فعالین حوزه IT، فین تک و غیر نوپا با رعایت حدود و اختیارات ارکان اعتباری و با توجه به سیاست ها و ضوابط اعتباری سال ١۴٠١ بانک و در سه سطح  با نرخ ۱۸ درصد موافقت شد.

در سطح اول تسهیلات تا سقف ۲۰۰۰ میلیون ریال با نرخ سود ۱۸ درصد و با اخذ سفته تضمینی پرداخت می‌‍شود. این تسهیلات تا مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به حداکثر باز پرداخت ۳۶ ماه، تا مبلغ ۱۰۰۰ میلیون ریال با باز پرداخت ۴۸ ماه و تا مبالغ بیش از ۱۰۰۰ میلیون ریال و تا سقف ۲۰۰۰ میلیون ریال با باز پرداخت ۶۰ ماه به متقاضیان قابل پرداخت است.

همچنین در سطح دوم و سوم برای تسهیلاتی با مبالغ بیش از ۲۰۰۰ میلیون ریال و تا سقف ۸۰۰۰ میلیون ریال و تسهیلات بیش از این مبلغ مدت باز پرداخت ۶۰ ماهه در نظر گرفته شده است.

متقاضیان برای دریافت این تسهیلات در سطح دوم باید طرح کسب و کار خود را به بانک ارائه دهند و وثیقه این تسهیلات حداقل ۵۰ درصد سفته و ۵۰ درصد یکی از موارد پیشنهادی؛ پروانه یا مجوز فعالیت متقاضی و ضامنین، قرارداد لازم الاجرا و یا انعقاد قرارداد سه جانبه یا تعهد شرکت های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مبنی بر واریز درآمدها یا هر نوع پرداختی به حساب گیرندگان تسهیلات نزد حساب آنها در شعب بانک است.

بر اساس این بخشنامه و در سطح سوم متقاضیان باید طرح توجیهی فنی، اقتصادی و مالی از یکی از شرکت های عضو کانون مشاوران اعتباری را ارائه دهند و وثیقه در نظر گرفته شده نیز ترکیبی پیشنهادی از وثایق سطح دوم در نظر گرفته شده است. 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا