پرداخت الکترونیککسب و کار

کسب درآمد از صرافی آنلاین بدون سرمایه اولیه

اگر می خواهید که نحوه کسب درآمد از صرافی آنلاین، بدون سرمایه اولیه را یاد بگیرید، در این مقاله همراه ما باشید!

در این مقاله می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه می توان بدون سرمایه اولیه و حتی بدون داشتن اطلاعات از بـازار ارزهای دیجیتال و نوسان گیری و ریسک، از صرافی آنلاین ارز دیجیتال درآمد کسب کنیم. موضوعاتی که در این مقاله قرار است به آنها بپردازیم شامل:

  • صرافی آنلاین ارز دیجیتال چیست؟
  • انواع صرافی آنلاین
  • کدام صرافی آنلاین ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟
  • راه های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال
  • کسب درآمد بدون سرمایه اولیه
  • کلام آخر

همچنین بخوانید

صرافی آنلاین ارز دیجیتال چیست؟

احتمالا وقتی کلمه صرافی به گوشتان می خورد یاد چهارراه استانبول می افتید و انتظار دارید اشخاصی در آنجا سر قیمت دلـار با شما چانه بزنند. اما در این جا ما می خواهیم درباره صرافی های ارز دیجیتال صحبت کنیم. معروف ترین ارزهای دیجیتال بیت کوین است که حتما اسمش به گوشتان خورده است. بیت کوین ماهیت فیزیکی ندارد پس نمی توان آن را به صورت حضوری نمی خرند. اصلا یکی از اهداف ارز های دیجیتال معاملات و پرداخت آنلاین و راحت در تمام دنیا است.

پس ارزهای دیجیتال را به صورت مجازی و از طریق صرافی های آنلاین می خرند. در نتیجه صرافی آنلاین یک پلتفرم معاملات آنلاین ارز دیجیتال است.

 

انواع صرافی آنلاین

صرافی های آنلاین ارز دیجیتال را می توان به روش های مختلف تقسیم بندی کرد:

۱.   بر اساس موقعیت مکانی:

از آنجایی که ما در ایران زندگی می کنیم شرایط کمی فرق دارد و این دسته بندی را اولویت دادیم. صرافی هایی که در ایران هستند ویژگی های تقریبا مشابهی دارند؛ چرا که همگی باید از قوانین این کشور تبعیت کنند. این صرافی ها اکثرا دارای مالک و آدرس حقوقی ثبت شده و قابل پیگیری هستند. برای انجام معامله در این صرافی ها به احراز هویت نیاز است و تقریبا روش احراز هویت در این صرافی ها به یک شکل است. و در مقابل صرافی های خارجی را داریم. این دسته به علت تحریم ها اجازه ارائه هیچگونه خدماتی به ایرانیان را ندارند. با تغییر آی پی می توان در این صرافی ها معاملات انجام داد اما ریسک های خود را دارد. به همین دلیل در این مقاله به معرفی آنها نمی پردازیم.

۲.    بر اساس مالکیت :

صرافی ها بر اساس مالکیت به دو نوع صرافی های متمرکز (CEX) و غیرمتمرکز (DEX) تقسیم بندی می شوند. در صرافی های متمرکز یک شرکت حقوقی با مالکیت شخص یا اشخاص به مدیریت و متخصصانی به عنوان کارمند به انجام فعالیت های مربوط می پردازند.مثل بانک های امروزی. اما صرافی های غیرمتمرکز پلتفرم های آنلاینی برای معاملات همتا به همتا بین کاربران هستند. در این نوع صرافی با استفاده از قوانینی غیر قابل تغییری که توسط سازندگان از قبل تعیین می شود تحت عنوان قرارداد هوشمند، شرایطی برای معاملاتی امن و با کارمزد بسیار پایین برای کاربران مهیا می شود. صرافی های غیرمتمرکز از سازمان، ارگان و نهادی تبعیت نمی کنند و تعداد بسیار کمی از آنها وجود دارد. تمام صرافی های غیرمتمرکز در دسته صرافی های خارجی و بین المللی جای میگیرند.

۳.   بر اساس نوع معامله:

صرافی ها بر اساس نوع معامله به دو دسته P2P و OTC تقسیم می شوند. در صرافی OTC یا پیشخوان خرید، خرید شما از صرافی شکل می گیرد. یعنی شما رمزارز خود را از صرافی می خرید و به صرافی می فروشید. مثل خرید از دیجی کالا. اما صرافی های P2P متفاوت اند. در این صرافی ها کاربران با سفارش های خرید، صف خرید تشکیل می دهند. از سوی دیگر کاربرانی با سفارش های فروش، صف های فروش تشکیل می دهند. اینگونه است که کاربران از یکی دیگر خرید می کنند و به هم می فروشند و در این بین صرافی های P2P کارمزد خود را دریافت می کنند.

کدام صرافی آنلاین ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟

در زمینه انتخاب صرافی باید گفت این انتخاب به شخص، موقعیت مکانی و… بستگی دارد. به عنوان مثال فردی که در ایران زندگی می کند به علت تحریم ها بهتر است از صرافی های ایرانی استفاده کند. همچنین چون صرافی های غیرمتمرکز تماما خارجی هستند، باز هم کاربران ایرانی به مشکل مواجه می شوند.

همچنین درباره مقایسه صرافی های P2P و OTC باید گفت که صرافی های P2P معمولا کارمزد های کمتری دارند و برای اشخاصی که ترید می کنند بهتر است. همچنین دستکاری قیمت خرید و فروش در این صرافی ها بسیار کمتر است. اما تنوع عرضی در صرافی های OTC معمولا بیشتر است.

 

اولویت های انتخاب صرافی آنلاین

حال که متوجه شدید کدام صرافی ها بیشتر برای شما مناسب است، به اولویت ها در انتخاب صرافی می رسیم. اولین معیار شما برای انتخاب صرافی باید امنیت آن باشد. صرافی بیت ایمن در این زمینه پیشرو است. این صرافی برای اولین بار در ایران از کیف پول های سه امضایی برای کاربران خود استفاده کرد.

پس از امنیت، اولویت اعتبار است. یکی از راه هایی که می توان به اعتبار صرافی پی برد، سرچ کردن در گوگل است. کافی است عبارت “صرافی آنلاین” را در گوگل سرچ کنید. نتایجی که در گوگل بالاتر هستند، معمولا سایت هایی اند که مراجعه کننده های بیشتری دارند. هرچند نمی توان تنها به نتایج گوگل اکتفا کرد. از راه های دیگر تشخیص اعتبار مشاهده سایت، نظرات کاربران، تماس با پشتیبانی و حتی مراجعه حضوری می تواند از دیگر راه ها برای تشخیص اعتبار باشد.

پس از اعتبار کارمزد در اولویت بعدی قرار دارد. برای مقایسه کارمزد ها می توانید به سایت صرافی ها مراجعه کنید. توجه کنید که کارمزد می تواند برای کسانی که تعداد معاملات بالایی دارند، بسیار مهم تر باشد.

بعد از کارمزد، پشتیبانی، عمق بازار، قیمت تتر، پرداخت آنی، اختلاف قیمت بین صف اول و دوم و… اولویت های بعدی در انتخاب صرافی آنلاین هستند.

 

راه های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

روش های درآمدزایی با ارزهای دیجیتال بسیار گسترده هستند و هر روز هم بیشتر می شوند در این جا قرار است بهترین روش ها را برای کسب درآمد از رمزارزها توضیح دهیم. و در قسمت بعدی روش های کسب درآمد بدون سرمایه اولیه را به طور مختصر توضیح دهیم:

 

۱.    نگهداری ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری بلند مدت (هولد کردن):

یکی از ساده ترین روش های کسب درآمد در حوزه ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری بلند مدت است. در واقع در این روش شما کافیست بهترین نقطه ورود، بهترین نقطه خروج و بهترین ارزهای دیجیتال برای هولد کردن را انتخاب کنید. قطعا برای این کار ها باید بیشتر تحلیل بنیادی یا فاندامنتال را آموزش ببینید.

 

۲.    آربیتراژ یا اختلاف قیمت بین صرافی ها:

این روش نیز بسیار روش ساده ای است و با یک وب گردی در سایت های صرافی ها می توانید به سود کم اما مطمئنی برسید. به عنوان مثال شما قیمت تتر را در صرافی های مختلف چک می کنید و ارزان ترین و گران ترین ها را پیدا می کنید، سپس از ارزان ترین میخرید و به گران ترین می فروشید. به همین سادگی!!

 

۳.    تریدینگ و معامله گری ارزهای دیجیتال:

این روش سخت ترین و پرریسک ترین روش است. اما ریسک می تواند هم بهترین و هم بدترین نتیجه را دهد. اگر این روش را انتخاب می کنید، پیشنهاد ما به شما به شما آموزش کامل قبل از ورود است. حتی برای مدتی سعی کنید به صورت دمو(آزمایشی) ترید کنید. از سرمایه های پایین شروع کنید و حتما از استاپ لاس استفاده کنید.

 

۴.    ربات های معامله گری و تریدینگ:

این روش مشابه روش قبلی است، اما همانطور که از اسمش پیداست، ربات ها هستند که ترید انجام می دهند. سوال اینجاست که آیا می توان به آنها اعتماد کرد. پیشنهاد ما به شما این است که از استراتژی های آنها استفاده کنید چرا که معمولا هوش مصنوعی درصد خطای کمتری دارد. اما خرید و فروش را به آنها نسپارید.

 

۵.    استیکینگ و سود سپرده گذاری:

تفاوت این روش با روش قبلی جدا از خرید در قیمت پایین و فروش در قیمت بالاتر؛ این است که بعضی از رمز ارز ها برای نگهداری کردن آن ها سود هایی به صورت ماهیانه و سالیانه برای هودلر های خود در نظر می گیرند.

استیکینگ ارز دیجیتال به معنی خرید یک ارز دیجیتال و نگهداری آن در کیف پول است، در واقع شما در ازای نگهداری ارز دیجیتال سود دریافت می‌ کنید. دریافت سود به این دلیل است که شما با نگهداری ارز دیجیتال به امنیت شبکه بلاک چین کمک می‌ کنید.

 

۶.    لندینگ و قرض دادن ارزهای دیجیتال:

اگر شما ارز دیجیتالی را می خرید و ذخیره می کنید، این یکی از بهترین روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است. با استفاده از شبکه های همتا به همتا، شما می توانید ارز دیجیتال خود را به کسی قرض دهید. با انجام این کار می توانید از بیش از ۱۰% بازده سرمایه گذاری برخوردار شوید. البته چون هیچ دولت یا موسسه ای بر ارزهای دیجیتال نظارت ندارد، موقع قرض دادن باید بسیار محتاط باشید که چه طور و به چه کسی پول قرض می دهید. برای اینکار میتوانید از صرافی های غیر متمرکز و DAPPS ها هم استفاده کنید.

 

۷.    خرید و فروش NFT

روش بعدی که این روزها بسیار رایج است ، استفاده از خرید و فروش و ساخت NFT ها یا توکن های غیر قابل تعویض است. شاید ورود NFT ها به ارزهای دیجیتال در ابتدا بیخود تلقی می شد. اما امروزه افراد زیادی از طریق همین توکن های NFT کسب درآمد میکنند. همچنین شما میتوانید یک ان اف تی بسازید و در بهترین بازار های خرید و فروش NFT آن را به مبلغ گزافی به فروش برسانید!

 

۸.    استخراج یا ماینینگ ارزهای دیجیتال

همیشه موقعی که به کسب درآمد از ارزهای دیجیتال فکر می کنیم ماینینگ یکی از اولین گزینه هایی هست که به ذهن ما می رسد. ماینینگ یعنی حل کردن مسائل پیچیده ریاضی توسط کامپیوتر که از بهترین روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال محسوب میشود. اما باید دقت کنید که برای ماینینگ نیاز به سخت افزار های مخصوص دارید. شما نمیتوانید با استفاده از گوشی یا لپتاپ مقدار استخراج قابل توجهی انجام دهید! در حقیقت اکثر افراد فکر میکنند میتوانند با یک سیستم گیمینگ قدرتمند مقدار قابل توجهی ارز دیجیتال استخراج کنند. اما با پیشرفت علم و افزایش نرخ هش ریت ماینر های رقیب، شما در حقیقت هیچ شانسی برای کسب درآمد نخواهید داشت!

کسب درآمد بدون سرمایه اولیه

کم کم برویم سراغ اصل مطلب. قطعا از اول این مقاله برای شما این سوال پیش آمد که چگونه و چطور می توان بدون سرمایه اولیه با ارزهای دیجیتال به سود رسید؟ با ما همراه باشید تا به این پرسش پاسخ دهیم:

 

۱.   شرکت در ایردراپ های معتبر

ایردراپ در واقع فرآیندی است که در آنها یک شرکت، توکن‌ های خود را به طور رایگان به کیف پول‌ های برخی از کاربران ارسال می‌ کند. این روش یک روش کم هزینه برای تبلیغات است که مزایای زیادی برای شرکت عرضه کننده به همراه دارد. در دنیای ارزهای دیجیتال ایردراپ‌ ها به شیوه های مختلفی مثل فورک ها، خرید ICO و هدیه دادن انجام می‌ شوند.

برای شرکت در ایردراپ های مختلف کافیست یک سری مراحل را طی کنید و در قرعه کشی شرکت کنید. مثلا شبکه های اجتماعی توییـتر و تلگرام را فالو کنید یا آخرین توئیت شرکت را ریتوییت کنید.

اما مهمترین نکته در ایردراپ ها بررسی اعتبار ایردراپ هاست! یکی از بهترین سایت هایی که ایردراپ های معتبر را می توانید پیدا کنید و در آنها شرکت کنید، سایت کوین مارکت کپ است.

 

۲.    شرکت در عرضه های اولیه کوین ها و صرافی ها

تصور کنید شما میخواهید کسب و کار جدیدی راه اندازی کنید و نیاز به سرمایه اولیه دارید. شاید برای سرمایه اولیه از بانک وام بگیرید و یا با کسی شراکت کنید. در این صورت شما مقداری از مالکیت آن کسب و کار را به سرمایه گذار از دست میدهید. اما اگر می توانستید با هر روشی بدون نیاز به از دست دادن مالکیت خود سرمایه اولیه جور کنید قطعا این روش را انتخاب میکردید. این روش دقیقا روش جمع سپاری (Crowdfunding) است که در ارز های دیجیتال به ICO ها مشهور است. روش IEO , IDO هم بسیار به این روش مشابه است.

 

۳.    میکروتسک و فاست

میکروتسک ها خدمات کوچکی هستند که برای کسی انجام می دهید و به جای دستمزد، ارز دیجیتال دریافت می کنید. این نوع کارها می تواند پرکردن فرم یک نظرسنجی آنلاین ، تست یک اپلیکیشن، پیدا کردن باگ های یک وب سایت یا موارد مشابه باشد.

به اپلیکیشن ها و وب سایت هایی که به عنوان پاداش برای کامل کردن یک کار به شما بیت کوین می دهند فاست های بیت کوین می گویند.

البته مقدار بیت کوینی که به عنوان پاداش برای این کارها پرداخت می شود بسیار کم است. مثلا برای حدود ۱۰ دقیقه انجام یک میکروتسک حدودا یک صد هزارم بیت کوین معادل تقریبا ۱ دلار به شما پرداخت شود. چند نمونه سایت های که می توانید با آن کسب درآمد کنید  Bitwage ، Coinality ، XBTFreelancer ، CoinWorker ، Angle.co و Earn هستند.

 

۴.     کسب درآمد از طریق صرافی های آنلاین

در اکثر صرافی های آنلاین شما می توانید از طریق دعوت دوستان درصدی از کارمزد معاملات آنها را صاحب شوید. یعنی شما در یک صرافی ثبت نام می کنید و شخصی از طریق لینک شما وارد صرافی می شود شما درصدی از کارمزد تمام معاملات او را به صورت مادام العمر خواهید گرفت. این درصد در صرافی های مختلف متفاوت است اما معمولا بین ۱۵ تا ۳۰ درصد است.

همچنین در مناسبت های مختلف برای ثبت نام، احراز هویت و دعوت دوستان به صورت هدیه از صرافی های مختلف می توانید ارزهای مختلف دریافت کنید.

 

۵.    بازی های بلاک چینی

روش بعدی که این روزها بسیار رایج است ، استفاده از بازی های بلاک چینی است. اصلاحا این مورد را game to earn crypto می گویند به معنی بازی کن و ارز دیجیتال رایگان بگیر. معمولا در این بازی ها توکن های اختصاصی وجود دارد که درون بازی به عنوان پاداش بخشی را جایزه می دهد و شما میتوانید بعد از رسیدن به حد معینی آن ها را بفروشید. چند بازی معروف و معتبر که این روزها درآمد نسبتا بالایی هم دارد بازی های axie infinity ، crypto blades  , World Opo  ,Splinter lands , Alien Run, Huntercoin , Storm… است.

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم صرافی های آنلاین و انواع آن را به شما معرفی کنیم. همچنین توضیح دادیم که چگونه بهترین صرافی را انتخاب کنیم  و پس از روش های کسب درآمد با سرمایه اولیه و بدون سرمایه اولیه را برای شما توضیح دادیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شود. در پایان خوشحال می شویم اگر سوال یا نظری دارید در قسمت کامنت ها مطرح کنید. موفق و پرسود باشید!

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا