کسب و کار

بررسی انواع جراحی زیبایی

جراحی زیبایی نوعی جراحی پلاستیک است که هدف آن بهبود ظاهر افراد است، اما باید با احتیاط انجام شود.

محبوبیت جراحی زیبایی همچنان در حال افزایش است،روش‌هایی تقریباً برای هر قسمتی از بدن در دسترس است، اما انتخاب جراحی زیبایی را نباید ساده دانست.

نتایج اغلب دائمی هستند، بنابراین اطمینان از تصمیم، استفاده از یک پزشک مناسب و داشتن انگیزه مناسب مهم است.

همچنین بخوانید

جراح ممکن است قبل از جراحی، بیمار را برای مشاوره ارجاع دهد، اگر معتقد باشد مشکل اساسی وجود دارد که با جراحی قابل حل نیست، یا اگر بیمار علائمی از اختلال روانی را نشان دهد.

 

انواع و کاربردهای جراحی زیبایی

 

جراحی سینه

از پروتز سینه می توان برای افزایش سایز سینه یا بازسازی بعد از جراحی استفاده کرد.

زنان ممکن است برای بهبود فرم بدن خود به دنبال جراحی سینه باشند. روش های ماموپلاستی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

بزرگ کردن یا بزرگ کردن سینه به طور سنتی با استفاده از پروتزهای نمکی یا ژل سیلیکونی انجام می شود و اکنون گاهی اوقات با تزریق چربی انجام شود.

اگر خانمی احساس کند سینه هایش خیلی کوچک است، اگر تقارن سینه در سینه وجود نداشت، یا اگر سینه ها بعد از بارداری یا شیردهی تغییر کرده اند و دچار افتادگی شده باشند، ممکن است جراحی سینه انجام شود. برخی از زنان مسن‌تر زمانی که سینه‌ها به دلیل از دست دادن قابلیت ارتجاعی پوست افتادگی دارند، این درمان را انتخاب می‌کنند.

 

ماستوپکسی یا لیفت سینه شامل برداشتن پوست و بافت غده ای برای کوچکتر کردن سینه ها و مرتب کردن بافت باقیمانده به منظور بالا کشیدن سینه است.

 

بسته به میزان حجمی که بیمار از دست داده یا می خواهد، ماستوپکسی را می توان با ایمپلنت ترکیب کرد. ماستوپکسی در حالی که شبیه کوچک کردن سینه است که مقدار بسیار بیشتری از بافت را از بین می‌برد، معمولاً توسط شرکت‌های بیمه بزرگ پوشش داده نمی‌شود، زیرا از نظر پزشکی ضروری تلقی نمی‌شود.

 

عمل ژنیکوماستی

کوچک کردن سینه مردان ، ژنیکوماستی، بزرگ شدن بافت پستانی در مردان را درمان می کند. ممکن است با لیپوساکشن یا با برش در اطراف نوک پستان و آرئول پنهان می شوند، انجام شود.این عارضه ای هستش که بر اثر مصرف داروهای هورمونی یا به صورت ژنتیکی در مردان ممکن است ایجاد شود.

 

لیپوساکشن

 

لیپوساکشن با دستگاه های مختلف از جمله لیپوماتیک به کمک ساکشن از کانول های نازک یا لوله های فلزی توخالی برای تخلیه چربی از قسمت های مختلف بدن، معمولاً شکم، ران ها، باسن، باسن، پشت بازوها و گردن استفاده می کند. لیپوساکشن ممکن است برای کوچک کردن سینه مردان نیز استفاده شود.

 

برای جلوگیری از عوارض، بسته به اینکه بیمار بلافاصله پس از جراحی مرخص شود یا در بیمارستان بستری شود، محدودیتی برای مقدار چربی وجود دارد که جراح می تواند با خیال راحت برداشته شود.

 

لیپوساکشن نباید به عنوان یک روش کاهش وزن در نظر گرفته شود. هنگامی که در بیمار مناسب انجام می شود، هدف بهبود کانتور و کاهش مناطق محدود رسوبات چربی است.

 

 

عمل ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی یا “تامی تاک” شکم را تغییر شکل داده و سفت می کند. پوست و چربی اضافی از وسط و پایین شکم با هدف سفت شدن عضله و فاسیای دیواره شکم برداشته می شود.این ممکن است بعد از بارداری یا پس از کاهش وزن بسیار مناسب باشد.

 

جراحی زیبایی صورت

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک با هدف تغییر شکل پلک ها انجام می شود. با افزایش سن، پوست شل می‌شود و ممکن است افتادگی یا سرپوش در پلک‌های بالایی و کیسه‌هایی روی پلک‌های پایین ایجاد شود. جراحی پلک ممکن است درمانی یا زیبایی یا ترکیبی از هر دو باشد. جراحی می تواند شکل صورت را تغییر دهد یا پوست را سفت کند.

 

عمل بینی یا رینوپلاستی

در رینوپلاستی که به عنوان “عمل بینی” نیز شناخته می شود، جراح شکل بینی بیمار را برای بهبود ظاهر و اغلب تنفس نیز تغییر می دهد. ممکن است شامل تغییر شکل نوک و کاهش قوز استخوانی در قسمت بالایی بینی باشد.

می توان آن را با برش های کوچکی که اغلب در داخل سوراخ های بینی پنهان می شوند، انجام داد. جراحان برای رشد کامل غضروف و استخوان بینی، جراحی بینی را تا حداقل ۱۵ سالگی توصیه نمی کنند.

 

 

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی

اتوپلاستی یا جراحی گوش، گوش‌های برجسته یا بدشکل را با «سنجاق کردن» گوش به سر با بخیه، تغییر شکل غضروف یا هر دو، درمان می‌کند.

 

ممکن است یک یا هر دو گوش درمان شوند. این معمولاً در کودکان بعد از ۵ یا ۶ سال انجام می شود زیرا گوش ها اساساً در آن سن به اندازه بزرگسالان رسیده اند.

 

جراحی لیفت صورت

ریتیدکتومی ، که به عنوان لیفت صورت نیز شناخته می شود ، با جراحی از بین بردن چین و چروک ها و سفت کردن پوست صورت به منظور دستیابی به ظاهری جوان تر است.

به طور معمول، برش در جلو و پشت گوش قرار می گیرد و تا خط مو در ناحیه شقیقه گسترش می یابد. پوست از بافت عمیق‌تر صورت برداشته می‌شود، دوباره محکم‌تر می‌شود و پوست اضافی برداشته می‌شود. سپس برش ها با بخیه بسته می شوند.

بافت های عمیق صورت و گردن نیز ممکن است سفت شوند. بلفاروپلاستی یا جراحی لیفت صورت ممکن است همزمان انجام شود.

 

لیفت ابرو

لیفت ابرو یا لیفت پیشانی با بالا بردن ابروهای افتاده و از بین بردن چین و چروک پیشانی یا خطوط اخم، نشانه های پیری را از بین می برد. این اغلب در کنار سایر روش های زیبایی برای دستیابی به ظاهر بهتر و جوانتر شدن صورت انجام می شود.

 

تزریق چربی و پیوند چربی کاربردهای گسترده ای در جراحی زیبایی دارند.

چربی خود بیمار با استفاده از لیپوساکشن از یک قسمت بدن ساکشن می شود و به مناطقی که نیاز به افزایش حجم دارند تزریق می شود. معمولاً روی صورت، از جمله لب‌ها، دست‌ها و فرورفتگی‌های کانتور پوست اعمال می‌شود.

 

نتایج به طور کلی بی خطر و طولانی مدت هستند و می تواند مزایای اضافی حذف چربی را از جایی که نمی خواهید داشته باشد. چربی برداشته می شود، تصفیه شده و خالص می شود و سپس مجدداً با سوزن هایی با طراحی خاص تزریق می شود. گاهی اوقات لازم است این روش چندین بار برای بهترین نتیجه تکرار شود.

 

کاشت مو

کاشت مو نوعی جراحی زیبایی است. می تواند به تجدید رشد مو کمک کند.

گرافت‌های ریز فولیکول مو از پشت سر، جایی که موها متراکم‌تر هستند، به دست می‌آیند. سپس با برش های کوچک به نواحی از پوست سر که تحت تاثیر ریزش مو قرار گرفته اند پیوند داده می شود.

ممکن است بیماران برای دستیابی به نتایج مطلوب به چندین جلسه نیاز داشته باشند. پس از ۶ هفته، موهای کاشته شده می ریزند، اما حدود ۳ ماه بعد، موهای جدید ظاهر می شوند.

 

قبل از جراحی زیبایی

هرکسی که قصد انجام انواع جراحی های زیبایی را دارد باید چند ماه قبل از انجام هر گونه عملی سیگار یا محصولات تنباکو را ترک کند، زیرا ممکن است در بهبود زخم اختلال ایجاد کند.

 

انتخاب جراح خوب برای عمل های زیبایی

مهم است که یک جراح را انتخاب کنید که دارای صلاحیت و رزومه خوب و همچین دارای نمونه کارهای خوب و بدون شکایت باشد.

عوارض جراحی زیبایی

هر جراحی خطر عوارض دارد. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر در حین یا مدت کوتاهی پس از جراحی، فوراً به پزشک مراجعه کنند:

 

  • درد غیر معمول
  • اختلالات بینایی
  • پوست سفید در نزدیکی محل تزریق
  • نشانه های سکته مغزی

 

 

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا