ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

شکایت جدید علیه رسوایی باتری آیفون

با پیگیری یک شکایت حقوقی که اپل را متهم کرده به صورت پنهانی، عملکرد گوشی‌های قدیمی را آهسته کرده است، میلیون‌ها کاربر انگلیسی ممکن است واجد دریافت خسارت از این شرکت شوند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اپل در سال ۲۰۱۷ اقرار کرد یک به‌روزرسانی را منتشر کرده است که مدل‌های قدیمی‌تر آیفون که باتریهای کهنه دارند را آهسته کرده و مانع خاموشی ناگهانی آنها می‌شود.

طبق گزارش روزنامه گاردین، این غول فناوری اکنون با یک شکایت حقوقی در انگلیس روبروست که از سوی یک مدافع حقوق مصرف کننده به نام جاستین گاتمن نزد دادگاه تجدیدنظر رقابت، تنظیم شده است. گاتمن استدلال کرده که اپل فاش نکرده که از روی عمد گوشی کاربران را کند کرده و به آنها گزینه‌ای برای غیرفعال کردن این تنظیمات نداده است.

این شکایت مربوط به مدلهای آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس، ۶S Plus، آیفون SE، آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس، آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ایکس است.

اگر به خاطر داشته باشید، این شرکت در ابتدا یک به‌روزرسانی منتشر کرده بود که از روی عمد گوشیهای آیفون ۶، آیفون ۶S و آیفون SE را کند کرده بود و سپس این قابلیت را به مدلهای بیشتری گسترش داد.

در شکایت گاتمن گفته است اپل قابلیت کند شدن دستگاه را برای پنهان کردن این حقیقت که باتریهای قدیمی کشش به‌روزرسانی جدید سیستم عامل iOS را ندارند، معرفی کرد. عوض انجام یک کار قانونی و پسندیده و فراهم کردن امکان تعویض رایگان باتری، خدمات تعمیر یا جبران هزینه، اپل با پنهان کردن یک ابزار در به‌روزرسانی‌های نرم افزاری که عملکرد گوشیهای آیفون قدیمی را حداکثر ۵۸ درصد آهسته کرد، کاربران را گمراه کرد.

اگر گاتمن برنده این شکایت شود، اپل ممکن است ناچار شود به بیش از ۲۵ میلیون نفر در انگلیس که چنین گوشیهایی داشتند، جمعا ۷۵۰ میلیون پوند پرداخت کند. این شرکت پیشتر در ایتالیا بر سر همین مسئله ۱۰ میلیون یورو جریمه شده بود و در سال ۲۰۲۰ توافق کرد حداکثر ۵۰۰ میلیون دلار برای حل و فصل یکی از شکایتهای آمریکایی در خصوص کندی سرعت آیفون پرداخت کند.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، اپل در بیانیه‌ای به گاردین اعلام کرد این شرکت هرگز کاری از روی عمد انجام نداده و انجام نخواهد تا عمر محصولات اپل کوتاه شود یا تجربه کاربری افت کند تا کاربران مجبور شوند دستگاه خود را ارتقا دهند. هدف ما همواره تولید محصولی بوده که مشتریان دوست دارند و تولید آیفون تا زمانی که امکان دارد، بخشی مهمی از این هدف است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا